SylabUZ

Generate PDF for this page

Przedmiot społeczny: Podstawy Public Relations - course description

General information
Course name Przedmiot społeczny: Podstawy Public Relations
Course ID 15.3--FilolP-PSPR-S20
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia rosyjska
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 5
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Piotr Kładoczny
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie się z krótką historią public relations i najważniejszymi zagadnieniami public relations. Poznanie środków i technik kontaktu z mediami. Umiejętność analizy formy i treści przekazów PR. Przygotowanie studenta do efektywnego wykorzystania wiedzy w zakresie organizowania działań PR. Próba tworzenia własnego planu PR firmy, a także przygotowania własnej wypowiedzi PR tekstowej (np. do celów prasowych lub internetowych) oraz wideo przeznaczonej dla mediów. Przygotowanie studenta do czynnego i twórczego reprezentowania instytucji w mediach.

Prerequisites

Ogólna wiedza w zakresie funkcjonowania instytucji i organizacji różnego typu.

Scope

1. Definicje public relations oraz cele i relacje z otoczeniem.
2. Psychologiczne aspekty wywierania wpływu na otoczenie.
3. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe PR.
4. Uwarunkowania etyczne PR.
5. Modele komunikowania i strategie działań w PR.
6. Techniki i środki tworzenia wizerunku firmy.
7-8. Program PR dla wybranej organizacji.
9-10. Współpraca z mediami.
11-12. PR w Internecie. Newsletter.
13. PR w sytuacji kryzysowej.
14. PR w szkole, sporcie i turystyce.
15. PR w polityce.

Teaching methods

Miniwykład, dyskusja, analiza tekstu źródłowego, analiza materiałów wideo, analiza przypadku, omawianie prac studentów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywność na zajęciach, przygotowanie trzech prac zaliczeniowych, w tym programu kampanii PR, newslettera lub oświadczenia do prasy oraz nagrania wideo jako wypowiedzi rzecznika prasowego.

Recommended reading

  1. Budzyński Wojciech, PR public relations: wizerunek, reputacja, tożsamość, Warszawa 2018.
  2. Budzyński Wojciech, Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa 2008.
  3. Laermer Richar, Prichinello Michael, Public relations, tł. Ewa Jusewicz-Kalter, Gdańsk 2004.
  4. Pietraszak Marcin, Promocja: reklama i public relations w małej firmie, Gliwice 2014.
  5. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. Ewa Hope, Gdańsk 2005.
  6. Public relations, red. Jerzy Olędzki, Dariusz Tworzydło, Warszawa 2006.  

Further reading

  1. Bronowicz Monika, Komunikacja wizualna. Public relations. Reklama. Branding, Wrocław 2006.
  2. Dudek Krystian, Rola rzeczników prasowych w komunikacji masowej, Sosnowiec 2015.
  3. Guzowski Rafał, Budowanie wizerunku urzędnika w mediach, Wrocław 2017.
  4. Kaczmarek-Śliwińska Monika, Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych: działania organizacji i jej pracowników, Koszalin 2013.
  5. Miotk Anna, Nowy PR: jak internet zmienił pubic relations, Lublin 2016
  6. Public relations miast i regionów, red. Aneta Duda, Warszawa 2010.
  7. Public relations w przestrzeni publicznej, red. Anna Adamus-Matuszyńska, Katowice 2018.
  8. Smektała Tymon, Public relations w Internecie, Wrocław 2006.
  9. Stasiak Alina, Droga do gwiazd: jak budować wizerunek i markę osobistą, Lublin 2017.
  10. Stasiuk-Krajewska Karina, Etyka public relations: konteksty, koncepcje, kontrowersje, Wrocław 2011.
  11. Uścińska Bożena, Ciamciara Jolanta, Komunikacja wizerunkowa w mediach: prasa, radio, telewizja, Wrocław 2015.
  12. Wójcik Krystyna, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, wyd. III, Warszawa 2005.

Notes

Brak.


Modified by dr hab. Piotr Kładoczny (last modification: 27-04-2022 11:54)