SylabUZ

Generate PDF for this page

EFL methodology - course description

General information
Course name EFL methodology
Course ID Ć5.1-WH-FAP-DJA-Ć-S14_genY6L4R
Faculty Faculty of Humanities
Field of study English Philology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language english
Author of syllabus
  • dr hab. Mariusz Kruk, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 30 2 Exam
Class 30 2 30 2 Credit

Aim of the course

Celem przedmiotu jest:

  • powiązanie wiedzy teoretycznej dotyczącej teorii języka, jego uczenia się, nauczania i używania z praktyką nauczycielską,
  • uświadomienie studentom dystynktywnych cech polskiego kontekstu edukacyjnego,
  • zapoznanie studentów z podstawową terminologią glottodydaktyczną,
  • efektywne nauczanie podsystemów i sprawności języka angielskiego,
  • wykształcenie umiejętności planowania lekcji języka angielskiego, doboru materiałów i pomocy dydaktycznych,
  • promowanie refleksji nad własną praktyką nauczycielską.

Prerequisites

Brak wymagań.

Scope

  • Przegląd metod nauczania.
  • Nauczanie podsystemów i sprawności języka angielskiego.
  • Rola nauczyciela i ucznia.
  • Formy pracy.
  • Praca z uczniem słabym i zdolnym oraz z uczniami z dysfunkcjami.
  • Czynniki afektywne.
  • Strategie uczenia się i trening strategiczny.
  • Rozkłady materiału, planowanie lekcji języka angielskiego, jej prowadzenie oraz kształtowanie umiejętności obserwacji i analizy zajęć.
  • Informacja zwrotna.
  • Testowanie i ocenianie.
  • Materiały dydaktyczne i ich ewaluacja.

Teaching methods

Wykład, dyskusja, burza mózgów, metoda przypadków.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywny udział w zajęciach, wykonywanie prac domowych, pozytywne oceny z kontroli bieżącej, egzamin końcowy.

Recommended reading

Brown, H. D. (2000). Principles of language learning and teaching. White Plains, NY: Pearson Education.

Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching. Harlow: Pearson Education.

Johnson, K. (2001). An introduction to foreign language learning and teaching. Harlow: Pearson Education.

Komorowska, H. (2003). Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.

Ur, P. (1996). A course in English language teaching. Cambridge: CUP.

Further reading

Celce-Murcia, M. (Ed.). (2001). Teaching English as a second or foreign language. London: Heinle and Heinle.

Krajka, J. (2007). English language teaching in the Internet-assisted environment. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.

Notes


Modified by dr hab. Mariusz Kruk, prof. UZ (last modification: 04-05-2022 20:21)