SylabUZ

Generate PDF for this page

English Language of the Media - course description

General information
Course name English Language of the Media
Course ID 09.1-WH-FAP-JAM-K-14_gen8K0L1
Faculty Faculty of Humanities
Field of study English Philology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish and english
Author of syllabus
  • dr Jolanta Osękowska-Sandecka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie terminologii związanej z mediami w języku angielskim. Uzyskanie podstawowej wiedzy o charakterystyce języka i metajęzyku w mediach anglojęzycznych (głównie brytyjskich i amerykańskich). 

Prerequisites

Scope

Terminologia związana z mediami (media tradycyjne, nowe, społecznościowe; dziennikarstwo tradycyjne, obywatelskie; nośniki informacji) w języku angielskim. Język i słownictwo dotyczące rozrywki (głównie kina i filmu, reklamy, wywiadu). Słownictwo związane z wolnością, uprzedzeniami i etyką w mediach. Podstawowa charakterystyka języka i dyskursu w mediach anglojęzycznych (brytyjskich i amerykańskich) i podstawowych formach dziennikarskich (wiadomości) .

Teaching methods

Praca z tekstem (indywidualna i w zespole). Praca w grupach. Metody ćwiczeniowe.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Obecność na zajęciach, przygotowanie (zadań domowych) i aktywność na zajęciach, zaliczenie 2 testów.

Recommended reading

1. Ceramella, N., Lee. E., Cambridge English for the media, Cambridge University Press, 2012.

2. Durant A., Lambrou M., Language and media. A resource book for students, Routledge, London, New York, 2009.
3. Encyclopedia of International media and communications, pod red. Johnston D. H., Academic Press, Michigan, 2003.

4. Mann, M., Taylore-Knowles, S., Destination C1&C2. Grammar and vocabulary, MacMillan, 2008.

 

Further reading

1. Artykuły prasowe

2. Podcasty 

Notes


Modified by dr Jolanta Osękowska-Sandecka (last modification: 19-04-2022 22:50)