SylabUZ

Generate PDF for this page

Academic Essay - course description

General information
Course name Academic Essay
Course ID 09.0-WH-FAP-ESN-S-14_genNQCQ3
Faculty Faculty of Humanities
Field of study English Philology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language english
Author of syllabus
  • mgr Zbigniew Adaszyński
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem seminarium  jest rozwinięcie umiejętności pracy nad tekstem naukowym, jego percepcji, analizy i interpretacji. Zajęcia mają także za zadanie przygotowanie studentów do prowadzenia samodzielnych poszukiwań naukowych wyposażając ich  w repertuar podstawowych  technik badawczych w zakresie nauk humanistycznych i społecznych. Samodzielne poszukiwania  akademickie w krytycznej analizie tekstu naukowego są podstawową umiejętnością osoby wykształconej i seminarium uzupełnia ją o umiejętność wyrażania i komunikowania odkryć i idei w akademickim dyskursie języka angielskiego

Prerequisites

Umiejętności badawcze pozwalające na rozwiązywanie zagadnień i problemów wynikających z dotychczasowych studiów filologicznych oraz umiejętności formułowania wypowiedzi o charakterze naukowym. Zaawansowane  umiejętności samodzielnego poszukiwania wiedzy i rozwijania kompetencji akademickich.

Scope

Pojęcie tekstu, funkcje i rodzaje tekstów, typologia tekstów naukowych; znaczenie tekstu w naukach społecznych i humanistyce; procesy badawcze poszukiwania naukowe; techniki badawcze – problemy i hipotezy; zbieranie informacji i danych, ich analiza i interpretacja; obiektywność i subiektywność w rozumieniu i komunikacji idei; sporządzanie konspektu pracy naukowej; budowa pracy naukowej konkretne formy prac naukowych (abstrakt, esej, recenzja, analiza, sprawozdanie); język i styl prac naukowych; parafraza i sztuka syntezy tekstu naukowego; rodzaje źródeł oraz  formy cytowania; niebezpieczeństwa plagiatu.

Teaching methods

Seminarium jako forma dyskusji nad lekturami i formułowania pytań z określonymi rolami studentów i nauczyciela oraz ich wspólnej odpowiedzialności za poszukiwanie wiedzy oraz rozwijanie akademickich umiejętności ze zwróceniem szczególnej uwagi na tworzenie modeli samodzielnej pracy nad tekstem oraz pomocy w studiowaniu na poziomie roku dyplomowego.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Obecność i uczciwa praca wynikająca z przyjętej formy seminarium z wszystkimi konsekwencjami pracy w grupie studentów uniwersytetu: prace pisemne, sprawozdania z realizacji projektów, wystąpienia, prowadzenie dyskusji, kierowanie zespołem.

Recommended reading

Teksty źródłowe:

  1. Ellen Goodman, Family Counterculture.
  2. Maya Angelou, Sister Flowers.
  3. Gordon Parks, Flavio's Home.
  4. Langston Hughes, Salvation.
  5. Charles Sykes, The "Values" Wasteland.
  6. Stephanie Ericsson, The Ways We Lie.
  7. Paul Roberts, How to Say Nothing in 500 Words.
  8. Caroline Rego, The Fine Art of Complaining.
  9. Stephen Chapman, The Prisoner's Dilemma.
  10. Stephen King, Why We Crave Horror Movies.
  11. K.C. Cole, Entropy.
  12. James Gleick, Life as Type A.
  13. William Raspberry, The Handicap of Definition.
  14. Mary Sherry, In Praise of the "F" Word.
  15. Mark Twain, The Damned Human Race.
  16. Martin Luther King, Jr., Where Do We Go From Here: Community or Chaos?

Further reading

Literatura - Podręczniki:

  1. Baggini, Julian. (2003). The Philosopher’s Toolkit: A Compendium of Philosophical Concepts. Blackwell, Oxford 
  2. Cottrell, Stella (2008). The Study Skills Handbook. Palgrave Macmillan, Houndmills
  3. Cottrell, Stella (2017). Critical Thinking Skills.Palgrave Macmillan, Houndmills
  4. Nadell Judith, John Langan, Deborah A Coxwell-Teague (2019), The Longman Reader, Pearson, New York

Notes


Modified by dr Mirosława Kubasiewicz (last modification: 29-04-2022 11:55)