SylabUZ
Course name | Contrastive Grammar |
Course ID | 09.3-WH-FAP-GK-Ć-14_pNadGen9FBJM |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | English Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 6 |
Course type | obligatory |
Teaching language | english |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest :
Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym czynny udział w zajęciach.
Znajomość podstawowych teoretycznych zagadnień w językoznawstwie polskim i angielskim.
Przedmioty wprowadzające, których wcześniejsze zaliczenie jest niezbędne do realizowania treści przedmiotu: Wstęp do językoznawstwa, Gramatyka opisowa języka angielskiego
Niniejszy przedmiot omawia różnorodne aspekty językoznawcze (fonetyk, fonologia, morfologia, składnia, pragmatyka, socjolingwistyka) języka polskiego i języka angielskiego w ujęciu kontrastywnym.
Wykład konwencjonalny/tradycyjny, wykład problemowy, metoda przypadków, metoda problemowa, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte z bieżących prac kontrolnych (80%) oraz systematyczne i aktywne uczestnictwo w zajęciach (20%).
Crystal D., The Cambridge Encyclopedia of Language, Cambridge 1996.
Fisiak J., Lipińska-Grzegorek M., Zabrocki T., An Introductory English-Polish Contrastive Grammar, Warszawa 1978.
Willim E., Mańczak-Wohlfeld E., A Contrastive Approach to Problems with English, Warszawa, Kraków 1997.
Willems,D, Defrancq,B. Colleman, T., Noël, D. Contrastive Analysis in Language: Identifying Linguistic Units of Comparison. New York. 2003
oraz każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Klemensiewicz Z., Podstawowe wiadomości z gramatyki języka polskiego. Warszawa 2001.
Nagórko A., Zarys gramatyki polskiej, Warszawa 2002.
Quirk R., Greenbaum S., A University Grammar of English, Harlow 1973.
ora każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Szczegółowe informacje dotyczące realizacji zakresu tematycznego, metodach kształcenia/weryfikacji i warunkach zaliczenia są przedstawiane przez prowadzącego podczas pierwszych zajęć z przedmiotu. Prowadzącemu przysługuje prawo zmiany zakresu tematycznego omawianych aspektów.
Modified by dr Anna Kuzio (last modification: 03-05-2022 19:10)