SylabUZ

Generate PDF for this page

Contrastive Grammar - course description

General information
Course name Contrastive Grammar
Course ID 09.3-WH-FAP-GK-Ć-14_pNadGen9FBJM
Faculty Faculty of Humanities
Field of study English Philology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 6
Course type obligatory
Teaching language english
Author of syllabus
  • dr Anna Kuzio
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest :

  • Wskazanie różnic i podobieństw na różnych płaszczyznach językowych: fonetycznej, morfologicznej, składniowej, leksykalnej, pragmatycznej i socjolingwistycznej między językiem angielskim a językiem polskim;
  • zdobycie umiejętności unikania wszelkiego typu błędów wynikających z interferencji między obydwoma językami.

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym czynny udział w zajęciach.

Znajomość podstawowych teoretycznych zagadnień w językoznawstwie polskim i angielskim.

Przedmioty wprowadzające, których wcześniejsze zaliczenie jest niezbędne do realizowania treści przedmiotu: Wstęp do językoznawstwa, Gramatyka opisowa języka angielskiego

Scope

Niniejszy przedmiot omawia różnorodne aspekty językoznawcze (fonetyk, fonologia, morfologia, składnia, pragmatyka, socjolingwistyka) języka polskiego i języka angielskiego w ujęciu kontrastywnym.

Teaching methods

Wykład konwencjonalny/tradycyjny, wykład problemowy, metoda przypadków, metoda problemowa, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte z bieżących prac kontrolnych (80%) oraz systematyczne i aktywne uczestnictwo w zajęciach (20%).

Recommended reading

Crystal D., The Cambridge Encyclopedia of Language, Cambridge 1996.

Fisiak J., Lipińska-Grzegorek M., Zabrocki T., An Introductory English-Polish Contrastive Grammar, Warszawa 1978.

Willim E., Mańczak-Wohlfeld E.,  A Contrastive Approach to Problems with English, Warszawa, Kraków 1997.

Willems,D,  Defrancq,B. Colleman, T., Noël, D. Contrastive Analysis in Language: Identifying Linguistic Units of Comparison. New York. 2003

oraz każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Further reading

Klemensiewicz Z., Podstawowe wiadomości z gramatyki języka polskiego. Warszawa 2001. 

Nagórko A., Zarys gramatyki polskiej, Warszawa 2002.

Quirk R., Greenbaum S.,  A University Grammar of English, Harlow 1973.

ora każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Notes

Szczegółowe informacje  dotyczące realizacji zakresu tematycznego, metodach kształcenia/weryfikacji i warunkach zaliczenia są przedstawiane przez prowadzącego podczas pierwszych zajęć z przedmiotu. Prowadzącemu przysługuje prawo zmiany zakresu tematycznego omawianych aspektów. 


Modified by dr Anna Kuzio (last modification: 03-05-2022 19:10)