SylabUZ

Generate PDF for this page

Practical English V - course description

General information
Course name Practical English V
Course ID 09.1-WH-FAP-PNJA5-S16
Faculty Faculty of Humanities
Field of study English Philology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 7
Course type obligatory
Teaching language english
Author of syllabus
  • mgr Peter Preston
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Praktyczna nauka języka angielskiego 5 - Czytanie i pisanie - Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade
Praktyczna nauka języka angielskiego 5 - Słuchanie i mówienie - Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade
Praktyczna nauka języka angielskiego 5 - Sprawności zintegrowane - Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade
Praktyczna nauka języka angielskiego 5 - Gramatyka - Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem kursu jest rozwinięcie receptywnych i produktywnych umiejętności językowych zarówno w pisaniu jak i mówieniu, które mają na celu osiągnięcie poziomu językowego C1 opisanego wg ESKOJ/CEFR, poprzez rozszerzanie wiedzy z zakresu słownictwa i struktur gramatyczno-leksykalnych oraz ćwiczenia z zakresu czytania, pisania, mówienia i słuchania.

Prerequisites

Ukończenie kursu PNJA IV przynajmniej z oceną 3.0 lub wyższą.

Scope

Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje szeroko rozumianą tematykę związaną z tematami życia codziennego, osobistymi i akademicki zainteresowaniami, które rozumiane są jako ogólnoużytkowy język angielski; zagadnienia te mają przyczynić się do ukształtowania postawy językowej studenta jako biegłego użytkownika języka angielskiego (wg ESKO/CEFR). Semestr 5 będzie stanowił okres rozwoju akademickich kompetencji językowych.

Teaching methods

Dominującą metodą kształcenia jest podejście komunikatywne wykorzystujące indywidualne metody pracy, pracę w parach lub w całej grupie w oparciu o zadania, ćwiczenia, dyskusje, prezentacje i zadania domowe. Zintegrowanych charakter nauczania język angielskiego, z uwzględnieniem specyfiki nauczania i oceniania, obejmuje 4  sprawności: pisanie i czytanie (język pisany), słuchanie i  mówienie (język mówiony), zaawansowany kurs gramatyczny i sprawności zintegrowane. Nauczanie poszczególnych sprawności uwzględnia jednocześnie pozostałe sprawności, co w naturalny sposób wynika ze zintegrowanego podejścia do nauczania języka obcego.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na ocenę.

Uczestnictwo w zajęciach PNJA jest obowiązkowe dla wszystkich słuchaczy. Uczestnictwo w zajęciach będzie brane pod uwagę przy ocenie poszczególnych kursów (wymagane 80% obecności na zajęciach). Ocena poszczególnych kursów stanowi średnią ocen uzyskanych podczas oceniania ciągłego i ocenę końcową z danego kursu.  Ocenianie ciągłe odbywa się w oparciu o różnorodne zadania (w tym testy) przewidziane przez prowadzącego kurs oraz na podstawie obserwacji zaangażowania studenta w zajęcia.  Ocena końcowa jest wyliczana na podstawie średniej ważonej ocen cząstkowych uzyskanych z poszczególnych komponentów wchodzących w skład bloku zajęć PNJA, z tym że każdy komponent musi zostać zaliczony na co najmniej 3.0.

Kryteria oceniania sprawności mówienia i pisania są zgodne z kryteriami oceniania tych sprawności podczas egzaminu PNJA na danym poziomie językowym (dotyczy wszystkich semestrów).

Poniższa skala ocen uwzględnia przedziały procentowe, które są stosowane podczas oceniania egzaminu z PNJA i równie na oceniane zaliczenie kursów:

 

 

%

Ocena

0% - 59,99%

ndst (2.0)

60% - 67,99%

dost (3.0)

68% - 74,99%

dst+ (3.5)

75% - 81.99%

db (4.0)

82% - 87,99%

db+ (4.5)

88% - 100%

bdb (5.0)

Recommended reading

Słowniki-

  1. Cambridge International Dictionary of English
  2. Longman Language  Activator

 

Further reading

  1. Strony internetowe zawierające materiały do ćwiczeń ze słuchania I czytania ze zrozumieniem:

www.bbc.co.uk

www.cnn.com

www.ted.com

Gramatyka-

  1. Hewings, Martin. 1999. Advanced Grammar in Use. Cambridge University Press.
  2. Collins Cobuild English Grammar. 1990. Collins. London.
  3. Thomson, A. J., Martinet, A. V. 1986. A Practical English Grammar. OUP.

 

Wybrane pozycje do samodzielnej pracy ( z kluczem odpowiedzi)-

  1. McCarthy, M, O’Dell, F. 1994. English Vocabulary in Use – upper-intermediate & advanced. CUP.
  2. Vince, M. 1994. Advanced Language Practice. Macmillan Heinemann. Oxford.
  3. Każdorazowo ustalana przez prowadzącego

Notes

Kurs ten może obejmować metody i techniki uczenia się na odległość.


Modified by mgr Peter Preston (last modification: 28-04-2022 20:18)