SylabUZ

Generate PDF for this page

Practical English VI - course description

General information
Course name Practical English VI
Course ID 09.1-WH-FAP-PNJA6-S16
Faculty Faculty of Humanities
Field of study English Philology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 8
Course type obligatory
Teaching language english
Author of syllabus
  • mgr Peter Preston
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical English VI - Tutorial 30 2 18 1,2 Credit
Practical English VI - Egzamin 0 0 0 0 Exam

Aim of the course

Celem kursu jest rozwinięcie receptywnych i produktywnych umiejętności językowych zarówno w pisaniu jak i mówieniu, które mają na celu osiągnięcie poziomu językowego C1 opisanego wg ESKOJ/CEFR, poprzez rozszerzanie wiedzy z zakresu słownictwa i struktur gramatyczno-leksykalnych oraz ćwiczenia z zakresu czytania, pisania, mówienia i słuchania.

Prerequisites

Ukończenie kursu PNJA V przynajmniej z oceną 3.0 lub wyższą.

Scope

Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje znajomość języka ogólnego, profesjonalnego oraz akademickiego. Semestr 6 będzie stanowił okres konsolidacji wiadomości z zakresu struktur leksykalno-gramatycznych w przygotowywanie do egzaminu końcowego.

Teaching methods

Dominującą metodą kształcenia jest podejście komunikatywne, wykorzystujące indywidualne metody pracy, pracę w parach lub w całej grupie w oparciu o zadania, ćwiczenia, dyskusje, prezentacje i zadania domowe. Ze względu na małą ilość godzin oraz potrzebę przygotowania studentów do przystąpienia do egzaminu, PNJA ma formę zajęć ze zintegrowanych sprawności językowych. Celem kursu jest nauczanie języka w oparciu o zintegrowane podejście do nauczania języka, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień z zakresu struktur  gramatycznych i leksykalnych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z kursu PNJA i ocena 3.0 lub wyższa z egzaminu końcowego.

Uczestnictwo w zajęciach PNJA jest obowiązkowe dla wszystkich słuchaczy. Uczestnictwo w zajęciach będzie brane pod uwagę przy ocenie poszczególnych kursów (wymagane 80% obecności na zajęciach). Ocena indywidualnych kursów stanowi myślowo średnią ocen uzyskanych podczas oceniania ciągłego i ocenę końcową z danego kursu.  Ocenianie ciągłe odbywa się w oparciu o różnorodne zadania (w tym testy) przewidziane przez prowadzącego kurs oraz na podstawie obserwacji zaangażowania studenta w zajęcia.  Do przystąpienia do egzaminu wymagane jest zaliczenie z kursu PNJA. Ocena końcowa przedmiotu będzie oparta na wynikach procentowych uzyskanych z egzaminu PNJA, którego 5 części jest równo ważone w całości, z tym że wynik jest podawany tylko wtedy, gdy wszystkie składniki są zakończone.

Kryteria oceniania sprawności mówienia i pisania są zgodne z kryteriami oceniania tych sprawności podczas egzaminu PNJA na danym poziomie językowym.

Poniższa skala ocen uwzględnia przedziały procentowe, które są stosowane podczas oceniania wynik egzaminu z PNJA:

 

%

Ocena

0% - 59,99%

ndst (2.0)

60% - 67,99%

dost (3.0)

68% - 74,99%

dst+ (3.5)

75% - 81.99%

db (4.0)

82% - 87,99%

db+ (4.5)

88% - 100%

bdb (5.0)

Recommended reading

Słowniki-

  1. Cambridge International Dictionary of English
  2. Longman Language  Activator

 

Further reading

  1.  Strony internetowe zawierające materiały do ćwiczeń ze słuchania I czytania ze zrozumieniem:

www.bbc.co.uk

www.cnn.com

www.ted.com

Gramatyka-

  1. Hewings, Martin. 1999. Advanced Grammar in Use. Cambridge University Press.
  2. Collins Cobuild English Grammar. 1990. Collins. London.
  3. Thomson, A. J., Martinet, A. V. 1986. A Practical English Grammar. OUP.

 

Wybrane pozycje do samodzielnej pracy (z kluczem odpowiedzi)-

  1. McCarthy, M, O’Dell, F. 1994. English Vocabulary in Use – upper-intermediate & advanced. CUP.
  2. Vince, M. 1994. Advanced Language Practice. Macmillan Heinemann. Oxford.
  3. Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Notes

Kurs ten może obejmować metody i techniki uczenia się na odległość.


Modified by mgr Peter Preston (last modification: 28-04-2022 20:23)