SylabUZ
Course name | Warsztaty dydaktyczne zintegrowane z realizacją praktyk |
Course ID | 05.1--FAP-WDRP-S20 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | English Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
Celem warsztatów jest wieloaspektowe, praktyczne przygotowanie do nauczania języka angielskiego jako obcego w szkole podstawowej.
Brak
- zapoznanie z technikami opracowywania planów/konspektów lekcji,
- krytyczna analiza podręczników i materiałów nauczania,
- sposoby radzenia sobie w różnych problematycznych i niestandardowych sytuacjach,
- praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
- podstawy tworzenia i modyfikowania materiałów dydaktycznych,
- prowadzenie badań w działaniu.
dyskusja, burza mózgów, projekt
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywny udział w zajęciach, wykonywanie prac domowych, prowadzenie pamiętnika nauczyciela.
Brown, H. D. (2007). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall Regents.
Harmer, J. (2007). The practice of English language teaching. Harlow, Essex: Longman.
Johnson, K. (2008). An introduction to foreign language learning and teaching. Harlow: Pearson Education.
Dakowska, M. (2007). Teaching English as a foreign language: A guide for professionals. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Modified by dr hab. Joanna Zawodniak, prof. UZ (last modification: 04-05-2022 23:33)