SylabUZ

Generate PDF for this page

Foreign language-English - course description

General information
Course name Foreign language-English
Course ID 09.1-WA-SWP-LEKTa-S17
Faculty Faculty of Arts
Field of study Visual arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Joanna Simpson
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Exam

Aim of the course

Opanowanie języka angielskiego na poziomie B2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb dalszego kształcenia oraz wykonywania pracy zawodowej.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Scope

  1. Testy poziomowe B1/B2 obejmujące umiejętności czytania, pisania i słuchania w języku angielskim.
  2. Breaking the silence - słuchanie tekstu i opisywanie przedstawionych zdjęć - praca w parach.
  3. Instalacje jako rodzaj sztuki. Słuchanie tekstu dotyczącego istoty instalacji jako sztuki. Dyskusja w grupach i na forum. Opracowywanie własnych instalacji jako auto-prezentacja. Self portarait w języku angielskim.
  4. Fake Genuine-dyskusja w oparciu o tekst.
  5. Lost in Translation. Praca z tekstem. Używanie przymiotników do opisywania sztuki i literatury. Opisywanie dzieł sztuki, dzieł literackich itp., w języku angielskim.
  6. Criteria that need to be met to make a professional translation. Praca na podstawie artykułu zaczerpniętego z online.
  7. Addiction. Rodzaje uzależnienia. Czytanie tekstu i dyskusja w grupach, użycie przymiotników z przyimkami - ćwiczenia - test sprawdzający.
  8. Kolory w życiu. Dyskusja w parach lub grupach na temat funkcji kolorów w sztuce, dekoracji wnętrz, handlu, reklamie itp. Praca pisemna - wypowiedź pisemna na temat wpływu kolorów i jego stopnia w naszym życiu.
  9. Testy poziomowe sprawdzające postępy studenta w uzyskaniu poziomu B2.
  10. Freelancing - wady i zalety pracy artysty jako freelancer. Dyskusja w grupach lub parach.
  11. Why do we learn foreign languages? Is there enough motivation to learn a foriegn; language?
  12. When a tattoo becomes taboo - praca z tekstem. Dyskusja. Studenci układają pytania w parach dla innych studentów.
  13. Prezentacje indywidualne z użyciem PowerPoint lub Prezie.
  14. Respond to o job advert-write a letter of application.
  15. Complaints-how to write professional letters of complaints.
  16. FCE Practice Tests at B1+ level - przygotowanie do egzaminu.

 

Teaching methods

Metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, korzystanie z wybranej literatury, czytanie i interpretacja tekstów, praca w grupach i parach. Korzystanie ze źródeł internetowych i tłumaczenie tekstów. Teoretyczne i praktyczne zasady gramatyki na poziomie B1 i B2. Dyskusje na podane przez prowadzącego tematy. Ćwiczenie dialogów sytuacyjnych w parach. Przygotowywanie indywidualnych prezentacji.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Weryfikacja - testy sprawności językowych, testy gramatyczne na poziomie B1/B2, prezentacje indywidualne, referaty, udział w zajęciach. Uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów oraz w ramach bieżącej kontroli KA1-U23.

Studenci muszą zaliczyć materiał realizowany podczas ich nieobecności.

Recommended reading

  1. Oxenden, C. 2008, New English File-intermediate, Oxford University Press
  2. Davis, P. and Falla, T. 2008 FCE result, University Press, Oxford
  3. Hughes, D and Lawlor, P.2007, ESOL EXEMPLARS,DfES publications, Nottingham
  4. O'Connel Sue1993 Focus on Advanced English CAE, Liongman
  5. English File Advanced Student's Book, Oxenden, C, 2008, New University Press.Oxford
  6. Norris,Roy. Ready For First.Macmillan
  7. Latham-Koenig,Ch., English File Intermediate, Oxford University Press
  8. Kenny N.,Luque-Mortimer L.First Certificate Practice Tests, Pearson Limited 2000
  9. Latham-Koenig Ch., Oxenden C. New English File, Oxford University Press 2007
  10. Latham-Koenig Ch., Oxenden C. New English File, Advanced Students' Book, Oxford University Press 2007
  11. Naunton.J,Hughes J.,Spotlight on English,Cengage Learning 2009, Heinle Canada.

 

 

Further reading

  1. Sion, C., 2001, Creating conversation in class, First Person Publishing Teaching Proffesional, London
  2. Cotton, D. and Falvey, D., 2000, Market Leader- Intermediate Business
  3. Materiały źródłowe zaczerpnięte z Internetu oraz materiały przygotowane przez studentów.
  4. Inne
  • wybrane na potrzeby zajęć artykuły online
  • wybrane na potrzeby zajęć artykuły z brytyjskich magazynów
  • reprodukcje słynnych dzieł sztuki
  • albumy/malarstwo/fotografia/rzeźba

Notes

Zaliczenie materiału realizowanego podczas studenta nieobecności oraz ustna prezentacja jest podstawowym kryterium uzyskania oceny pozytywnej z języka angielskiego.

Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.

Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.

Warunkiem zaliczenia jest wymagana liczba obecności na zajęciach lub zaliczenie nieobecności w ramach konsultacji oraz przygotowanie i przedstawienie indywidualnej prezentacji w języku angielskim w PowerPoint lub Prezzie oraz przystąpienie do końcowego egzaminu pisemnego z całości materiału.

 


Modified by mgr Joanna Simpson (last modification: 03-04-2022 16:53)