SylabUZ
Course name | Rejestracja i edycja obrazu ruchomego |
Course ID | 03.4-WA-SWP-RejEdy-S21 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Visual arts |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 45 | 3 | - | - | Credit with grade |
Praktyczne zastosowanie metod narracji w obszarze wideo. Samodzielne tworzenie krótkich form filmowych (rejestracja, edycja, montaż). Wyrobienie postaw twórczych i umiejętności budowania wypowiedzi poprzez autorską kreację w postaci ruchomego obrazu.
Znajomość obsługi programu (Adobe Premiere) do obróbki video, zasad kompresji, edytowania. Rozpoznawanie formatu obrazu. Obsługa sprzętu do rejestracji ruchomych obrazów.
Praca z kamerą. Edycja i montaż materiałów własnych, postprodukacja.
Kamera statyczna, kamera w ruchu, poszukiwanie niestandardowych ujęć.
Realizacja projektów własnych.
Podstawy tworzenia efektów specjalnych w pracach video (After Effects).
Ćwiczenia warsztatowe w pracowni komputerowej w oparciu o zapowiedziane tematy, praca w terenie, konsultacje indywidualne i w grupie. Prezentacje wykonanych prac. Pogadanki, pokazy, praca indywidualna, praca w grupach, metoda projektu, wymiana doświadczeń.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywność i obecność na zajęciach, twórcze podejście do realizacji, zaangażowanie w realizację projektu własnego.
60% zaangażowanie studenta w wykonywanie ćwiczeń, aktywność oraz w realizację pracy semestralnej, przeglądy robocze.
40% zadanie semestralne – oryginalność i realizacja, przeglądy robocze.
1. Walter Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, Warszawa 2006
2. Joseph V. Masceli, 5 tajników warsztatu filmowego, Warszawa 2007
3. Andy Beach, Kompresja dźwięku i obrazu wideo, 2009
4. Maxim Jago, Adobe Premiere pro CC – oficjalny podręcznik
1. Europejskie manifesty kina. Antologia. Opracowanie Andrzej Gwóźdź
2. Piotr Marecki, Kino niezależne w Polsce 1989-2009. Historia mówiona, 2009
3. Historia filmu awangardowego. Od dadaizmu do postinternetu, pod redakcją Łukasza Rondudy i Gabrieli Sitek, 2020
Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 17-05-2022 12:17)