SylabUZ

Generate PDF for this page

Rejestracja i edycja obrazu ruchomego - course description

General information
Course name Rejestracja i edycja obrazu ruchomego
Course ID 03.4-WA-SWP-RejEdy-S21
Faculty Faculty of Arts
Field of study Visual arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Anna Mazurkiewicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

Praktyczne zastosowanie metod narracji w obszarze wideo. Samodzielne tworzenie krótkich form filmowych (rejestracja, edycja, montaż). Wyrobienie postaw twórczych i umiejętności budowania wypowiedzi poprzez autorską kreację w postaci ruchomego obrazu.

Prerequisites

Znajomość obsługi programu (Adobe Premiere) do obróbki video, zasad kompresji, edytowania. Rozpoznawanie formatu obrazu. Obsługa sprzętu do rejestracji ruchomych obrazów.

Scope

Praca z kamerą. Edycja i montaż materiałów własnych, postprodukacja.

Kamera statyczna, kamera w ruchu, poszukiwanie niestandardowych ujęć.

Realizacja projektów własnych.

Podstawy tworzenia efektów specjalnych w pracach video (After Effects).

Teaching methods

Ćwiczenia warsztatowe w pracowni komputerowej w oparciu o zapowiedziane tematy, praca w terenie, konsultacje indywidualne i w grupie. Prezentacje wykonanych prac. Pogadanki, pokazy, praca indywidualna, praca w grupach, metoda projektu, wymiana doświadczeń.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywność i obecność na zajęciach, twórcze podejście do realizacji, zaangażowanie w realizację projektu własnego.     

60% zaangażowanie studenta w wykonywanie ćwiczeń, aktywność oraz w realizację pracy semestralnej, przeglądy robocze.

40% zadanie semestralne – oryginalność i realizacja, przeglądy robocze.

Recommended reading

1.      Walter Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, Warszawa 2006

2.      Joseph V. Masceli, 5 tajników warsztatu filmowego, Warszawa 2007

3.      Andy Beach, Kompresja dźwięku i obrazu wideo, 2009

4.      Maxim Jago, Adobe Premiere pro CC – oficjalny podręcznik

Further reading

1.      Europejskie manifesty kina. Antologia. Opracowanie Andrzej Gwóźdź

2.      Piotr Marecki, Kino niezależne w Polsce 1989-2009. Historia mówiona, 2009

3.      Historia filmu awangardowego. Od dadaizmu do postinternetu, pod redakcją Łukasza Rondudy i Gabrieli Sitek, 2020

Notes


Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 17-05-2022 12:17)