SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Songwriting |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMEP-SONG-S21 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1] Zapewnienie studentom wiedzy z obszaru komponowania i aranżowania małych form muzycznych. [2] Stworzenie warunków dla opanowania umiejętności warsztatowych (w tym operowania elementami dzieła muzycznego i umiejętnościami technologicznymi) w stopniu umożliwiającym tworzenie utworów nacechowanych oryginalnymi koncepcjami artystycznymi autora. [3] Zapewnienie studentom wiedzy z zakresu tworzenia zapisu muzycznego w formie tzw. lead sheets i poprawnej interpretacji takiej formy zapisu muzyki. [4] Rozpoznanie i rozwinięcie uzdolnień studenta w aspekcie interpretacji warstwy literackiej piosenki i jej korelacji z warstwą muzyczną. [5] Zapoznanie studenta z szeroko pojętą literaturą muzyczną związaną z kierunkiem studiów.
Wiedza i umiejętności z zakresu harmonii, prezentacja autorskich prac twórczych (kompozycji lub aranżacji) w formie zapisu nutowego lub nagrań. Przyjęcie na kierunek Jazz i Mzyka Estradowa i wybranie bloku fakultatywnego „Songwriting”.
[1] Podstawowe zagadnienia kompozycji i aranżacji utworu muzycznego: planowanie kompozycji w aspekcie formy, stylu, tonacji i tempa. [2] Tworzenie małych form wokalno-instrumentalnych, w tym utworów zawierających elementy melodyki i harmonii bluesa.
Ćwiczenia kompozytorskie realizowane pod kierunkiem pedagoga, praca indywidualna studenta, dyskusja, analiza kompozycji i aranżacji innych twórców
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
[1] Przedstawienie minimum trzech prac twórczych do oceny (przegląd i omówienie). [2] Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach, realizacja wszystkich zadań w terminach wyznaczanych przez pedagoga prowadzącego.
Literaturę stanowią wybrane kompozycje z obszaru muzyki jazzowej i rozrywkowej, a także kompozycje i aranżacje prowadzącego oraz prace studentów.
Treść i obszar stylistyczny dopasowane do predyspozycji i zainteresowań studenta.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 01-04-2022 11:39)