SylabUZ

Generate PDF for this page

Second instrument - course description

General information
Course name Second instrument
Course ID 03.2-WA-EASMP-DI-Ć-S14_genUD5L8
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 1
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Ryszard Zimnicki
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Exam

Aim of the course

Wyposażenie studenta w podstawowy zakres wiedzy i umiejętności w celu posługiwania się wybranym instrumentem (innym niż fortepian) w pracy zawodowej /gra indywidualna, prowadzenie zespołów instrumentalnych/

 

Prerequisites

Zaliczenie 3 semestru studiów na kierunku EASM.

Scope

-ewentualna dalsza korekta postawy i ułożenie aparatu gry

-dalsze doskonalenie poznanych technik, pogłębianie precyzji realizacji artykulacji, dynamiki w celu oddania niuansów artystycznych

-rozwijanie znajomości literatury muzycznej /metodyka, repertuar/ związanej z danym instrumentem, z  uwzględnieniem obszaru dostępnego wykonawczo dla studenta

-rozwijanie poprawności stylistycznej interpretacji (frazowanie, rubato, zmiany tempa, skala dynamiki poczucie formy)

-doskonalenie metod pracy nad utworem

-współpraca z akompaniamentem, gra zespołowa

-problematyka stresu, tremy i innych zjawisk związanych z występem publicznym

 

Teaching methods

- indywidualna praca nauczyciela ze studentem  /  ćwiczenia wraz z pokazem, praca z tekstem nutowym i dyskusja,doraźne rozwiązywanie zadań artystycznych i technicznych oraz wyznaczanie zakresu zadań do samodzielnego zrealizowania,dyskusje związane z wydarzeniami artystycznymi dotyczącymi danej dyscypliny instrumentalnej/

-indywidualna praca studenta  /ćwiczenie, poznawanie literatury instrumentalnej, słuchanie gry i nagrań mistrzów , itp./

-występy publiczne wraz z analizą i sugestiami mającymi pomóc w osiągnięciu postępu w zakresie swobody estradowej

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

-systematyczne uczęszczanie i aktywność na zajęciach, sumienne opanowywanie wyznaczanego przez pedagoga zakresu materiału podczas pracy własnej

-na zakończenie semestru prezentacja co najmniej jednej etiudy i jednego utworu dowolnego oraz gra a vista

Recommended reading

Szkoły, etiudy,ćwiczenia przypisane dla wybranego przez studenta instrumentu, np. E.Towarnicki Szkoła na flet, R.Williams Szkoła na trąbkę, Z.Janke Studium gam na skrzypce, J.Powroźniak Szkoła gry na gitarze, M.Dupre Methode d Orgue, P.Baron Etiudy jazzowe i in.

 

Further reading

Repertuar na wybrany przez studenta instrument, obejmujący kompozycje z różnych epok, zróżnicowane w zakresie formy i charakteru, dostosowane do indywidualnego poziomu techniczno - muzycznego studenta. Przykładowo: J.Ph.Rameau Tamburyn na flet, J.S.Bach Utwory organowe H.Purcell Utwory na trąbkę, W. A. Mozart sonaty, koncerty, H. Wieniawski Utwory na skrzypce, G.Young Utwory na organy, M. Linnemann Ragtime na gitarę, Ch. Parker Standardy jazzowe na saksofon itp.

Notes


Modified by dr Michał Kocot (last modification: 19-04-2022 11:16)