SylabUZ

Generate PDF for this page

Psychological school workshop - course description

General information
Course name Psychological school workshop
Course ID 03.2-WA-EASMP-WSzk-S19
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Konrad Opaliński
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest:

- poznanie przez studentów aktualnej wiedzy na temat dynamiki procesów grupowych

- umiejętność planowania oraz realizacji warsztatów o charakterze psychologicznym

- pozna sposoby przeciwdziałania konfliktom w grupie

Prerequisites

Wymagania wstępne: student posiada ogólną wiedzę o otaczającej go rzeczywistości społecznej nabytej we wcześniejszych etapach edukacji

Scope

Problematyka ćwiczeń:

1. Wprowadzenie do procesów grupowych

2. Psychologia zabawy

3. Procesy grupowe

4. Przełamywanie oporu w grupie

5. Psychologia społeczna oraz poznawcza w procesach grupowych

6. Reguły oraz bariery komunikacyjne

7. Normalizacja w grupie

8. Twórczość i kreatywność

9. Konflikty w grupie i ich rozwiązywanie

10. Planowanie warsztatów - cele, dobór uczestników, ewaluacja.

Teaching methods

Analiza tekstów z dyskusją, praca w grupach, dyskusja

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie przygotowanej przez studenta prezentacji oraz aktywności na zajęciach. 

Prezentacja oceniana jest na podstawie następujących kryteriów:

Ocena bardzo dobra - prezentacja zgodna z aktualnym stanem wiedzy psychologicznej, student zna pojęcia psychologiczne prezentowane podczas zajęć, brak błędów merytorycznych

Ocena dobra - prezentacja w większości zgodna z aktualnym stanem wiedzy psychologicznej, student zna pojęcia psychologiczne prezentowane podczas zajęć, nie wyczerpuje prezentowanego zagadnienia w sposób bardzo dobry

Ocena dostateczna - prezentacja zasadniczo poprawna, student zna najważniejsze pojęcia psychologiczne, występują nieliczne błędy merytoryczne

Ocena niedostateczna - prezentacja zawiera błędy merytoryczne, student przejawia braki w wiadomościach koniecznych

Recommended reading

1. Brown, R. (2006). Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa. Gdańsk: GWP.

2. Aronson, E., Akert, R., Wilson. T (2012). Psychologia społeczna. Wydawnictwo Zysk i S-ka.

3. Cialdini, R. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.

4. Vopel, K. (2001). Zabawy, które łączą. Otwartość i zaufanie w początkowej fazie istnienia grupy. Kielce: Wydawnictwo Jedność.

5. Smith, E., Mackie, D., Claypool, H. (2014). Social Psychology. Psychology Press.

Further reading

1. Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Wydawnictwo: Unus.

Notes


Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 26-04-2022 10:00)