SylabUZ
Course name | Psychological school workshop |
Course ID | 03.2-WA-EASMP-WSzk-S19 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Music Education |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest:
- poznanie przez studentów aktualnej wiedzy na temat dynamiki procesów grupowych
- umiejętność planowania oraz realizacji warsztatów o charakterze psychologicznym
- pozna sposoby przeciwdziałania konfliktom w grupie
Wymagania wstępne: student posiada ogólną wiedzę o otaczającej go rzeczywistości społecznej nabytej we wcześniejszych etapach edukacji
Problematyka ćwiczeń:
1. Wprowadzenie do procesów grupowych
2. Psychologia zabawy
3. Procesy grupowe
4. Przełamywanie oporu w grupie
5. Psychologia społeczna oraz poznawcza w procesach grupowych
6. Reguły oraz bariery komunikacyjne
7. Normalizacja w grupie
8. Twórczość i kreatywność
9. Konflikty w grupie i ich rozwiązywanie
10. Planowanie warsztatów - cele, dobór uczestników, ewaluacja.
Analiza tekstów z dyskusją, praca w grupach, dyskusja
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie przygotowanej przez studenta prezentacji oraz aktywności na zajęciach.
Prezentacja oceniana jest na podstawie następujących kryteriów:
Ocena bardzo dobra - prezentacja zgodna z aktualnym stanem wiedzy psychologicznej, student zna pojęcia psychologiczne prezentowane podczas zajęć, brak błędów merytorycznych
Ocena dobra - prezentacja w większości zgodna z aktualnym stanem wiedzy psychologicznej, student zna pojęcia psychologiczne prezentowane podczas zajęć, nie wyczerpuje prezentowanego zagadnienia w sposób bardzo dobry
Ocena dostateczna - prezentacja zasadniczo poprawna, student zna najważniejsze pojęcia psychologiczne, występują nieliczne błędy merytoryczne
Ocena niedostateczna - prezentacja zawiera błędy merytoryczne, student przejawia braki w wiadomościach koniecznych
1. Brown, R. (2006). Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa. Gdańsk: GWP.
2. Aronson, E., Akert, R., Wilson. T (2012). Psychologia społeczna. Wydawnictwo Zysk i S-ka.
3. Cialdini, R. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.
4. Vopel, K. (2001). Zabawy, które łączą. Otwartość i zaufanie w początkowej fazie istnienia grupy. Kielce: Wydawnictwo Jedność.
5. Smith, E., Mackie, D., Claypool, H. (2014). Social Psychology. Psychology Press.
1. Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Wydawnictwo: Unus.
Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 26-04-2022 10:00)