SylabUZ

Generate PDF for this page

Methodology of Culture Animation - course description

General information
Course name Methodology of Culture Animation
Course ID 05.9-WP-AKTAS-MAK
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marek Zadłużny
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 45 3 45 3 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów ze strategiami, metodami, formami i technikami pracy kulturalno-oświatowej i animacji kultury, z procedurą wyprowadzania zasad działalności kulturalnej i animacji, metodyką pracy z uczestnikami – amatorami, z procedurą tworzenia planów i programów pracy kulturalnej i działań animacyjnych

Prerequisites

Ogólna wiedza o rzeczywistości społecznokulturowej.

Scope

Geneza i eksplikacja pojęcia animacja kultury; role społeczno-zawodowe animatorów kultury; projektowanie działań animacyjnych w różnych środowiskach społecznych; zasady, metody, formy i techniki pracy animatora w powiązaniu z różnymi strategiami animacji kultury; uczestnicy działalności kulturalnej i animacyjnej, w tym specyfika, formy  i typologia amatorskiego ruchu artystycznego; działalność imprezowa – klubowa i masowa; instytucje animacji kultury i inne przestrzenie życia społecznego objęte działaniami animacyjnymi.

Teaching methods

Metoda symulacyjno-aktywizująca - przeprowadzenie działań animacyjnych w grupie konwersatoryjnej połączone z organizacją imprezy z wykorzystaniem grupy ćwiczeniowej. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia laboratorium jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%) oraz realizacja akcji animacyjnej w przestrzeni zewnętrznej (50%).

Ocena ostateczna – ocena ostateczna jest oceną z laboratorium.

Laboratoria mają charakter warsztatowy i nieobecności zaliczane są indywidualnie podczas konsultacji z realizatorem przedmiotu.

Recommended reading

Dyczewski L., Animator kultury lokalnej, (w) Kultura polska w procesie przemian, Lublin 1993.

Gajda J. (red.), Animacja kulturalna jako problem pedagogiczny, Lublin 1994.

Gajda J. Żardecki W., (red.), Dylematy animacji kulturalnej, Lublin 2001.

Jankowski D., Wychowawcze perspektywy działalności kulturalno-oświatowej, Poznań 1988.

Jankowski D., Kargul J., Kowalewski F., Przyszczypkowski K., Podstawy działalności kulturalno-oświatowej, Poznań 1996.

Jedlewska B., Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych, Lublin 2001.

Kargul J., Od upowszechniania kultury do animacji kulturalnej, Toruń 1997.

Kopczyska M., Animacja społeczno-kulturalna, Warszawa 1993.

Bird J., & Sallis, R. (2019). Acting Smart, Drama, Version 8. Melbourne: Acting Smart

Further reading

Notes


Modified by dr Marek Zadłużny (last modification: 20-04-2022 13:43)