SylabUZ

Generate PDF for this page

Projekt aktywności twórczej w Sieci - course description

General information
Course name Projekt aktywności twórczej w Sieci
Course ID 05.9-WP-AKTAS-PATS
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jacek Jędryczkowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

  • opanowanie podstawowej wiedzy na temat zasad planowania, konstruowania i prowadzenia e-platformy wykorzystywanej w działaniach animatora kultury.
  • nabycie umiejętności korzystania z narzędzi ICT przeznaczonych do kreowania wizerunku marki, promowania produktów, imprez, wydarzeń itp. oraz konstruowania przekazów medialnych zgodnie z preferencjami i oczekiwaniami określonych grup odbiorców.
  • ukształtowanie postaw: etycznego prowadzenia działań: promocyjnych, edukacyjnych i reklamowych; przestrzegania zasad prawa autorskiego oraz RODO podczas realizacji i publikowania materiałów w sieci.

Prerequisites

Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu studiów: "technologie informacyjne w pracy nauczyciela"
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu studiów: "kanał YouTube, film i streaming w pracy animatora kultury".

Scope

Ustalenia terminologiczne dotyczące projektowania oraz projektowania dydaktycznego.
Zagadnienia: Projekt zintegrowanych działań (e-platforma) w obszarze mediów społecznościowych mających na celu promocję określonego produktu (imprezy, wydarzenia, instytucji, organizacji lub produktu medialnego). Narzędzia do monitorowania aktywności internautów. Nowy typ odbiorcy/ klienta w świetle teorii psychologicznych i pedagogicznych; kreowanie wizerunku (brand marketing; web design, public relations). Autoprezentacja w mediach społecznościowych. Marketing szeptany i wirusowy w mediach społecznościowych. Projektowanie i realizacja witryny internetowej (produktu, imprezy, wydarzenia, instytucji, organizacji), której będą dotyczyły akcje promocyjne w mediach społecznościowych. Projektowanie i weryfikacja UX (User Experience) projektu witryny internetowej oraz profili w mediach społecznościowych. Web Design oprawa graficzna składowych projektu. Brand marketing – tworzenie logotypu oraz kreowanie rozpoznawalnego wizerunku marki (produktu, instytucji wydarzenia). SEO – optymalizacja witryny internetowej w celu poprawy pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych (pozycjonowanie organiczne). Elementy witryny: strony docelowe; prezentacja wynosząca – utrzymanie uwagi odwiedzających witrynę. Formularze Google – pomiar zainteresowania projektem. Identyfikator śledzenia Google Analytics.

Teaching methods

  • wykład konwersatoryjny i problemowy z zastosowaniem prezentacji multimedialnych i symulacji,
  • pokaz, demonstracja (np. z zastosowaniem narzędzi do prezentacji pulpitu nauczyciela lub studenta pozostałym odbiorcom w pracowni komputerowej),
  • ćwiczenia audytoryjne: dyskusja, metoda projektów (projekt praktyczny), rozwiazywanie zadań, dyskusja,
  • ćwiczenia laboratoryjne: projektowanie i realizacja kampanii sieciowych.
  • praca z książką oraz kursem multimedialnym (na platformie i stronie internetowej przedmiotu),
  • zajęcia zdalnie (e-learning oraz blended learning) - korzystanie z platformy oraz multimedialnych kursów online prowadzącego.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Próg zaliczenia prac cząstkowych: zadań praktycznych, projektów oraz testów nie mniej niż 55-60%. Oceny cząstkowe z laboratorium nie są zaokrąglane. Ocena z laboratoriów (końcowa) jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych i jest zaokrąglana do wartości przewidzianych w regulaminie studiów. Wartość oceny końcowej jest określana według następującej skali: ⟨95%; 100%⟩=5,0; ⟨85%; 95%)=4,5; ⟨75%; 85%)=4,0; ⟨65%; 75%)=3,5; ⟨55%; 65%)=3,0; ⟨0%; 55%)=2,0;

Recommended reading

  1. Daxton S., Social Media and the Law: A Guidebook for Communication Students and Professionals, wyd. Routledge, Londyn 2017.
  2. Jędryczkowski J., Projekt aktywności twórczej w Sieci ": https://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html (po wybraniu nazwy przedmiotu oraz grupy).
  3. Hyatt M. S., Twoja e-platforma. Jak się wybić w świecie pełnym zgiełku., Wyd. Helion, Gliwice 2013.
  4. Ritter M. , Winterbottom C., UX w projektowaniu witryn internetowych, Wyd. Helion, Gliwice 2021.

Further reading

  1. Brewer G., Media Psychology, wyd. Palgrave Macmillan, Londyn 2011.
  2. Cengiel P., Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie, Wyd. Onepress Helion, Gliwice 2021
  3. Leary M., Wywieranie wrażenia. Strategie autoprezentacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2017.
  4. Malinowska-Parzydło J., Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą, Wyd. Helion, Gliwice 2015.
  5. Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty, Wyd. Helion, Gliwice 2013.
  6. Szmidt K.J., Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2013.

Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Notes

Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami jest dostępny stronie prowadzącego: https://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html po wybraniu nazwy przedmiotu wraz z numerem grupy lub w planie zajęć po wybraniu odpowiedniego Classroomu.


Modified by dr Jacek Jędryczkowski (last modification: 16-04-2022 22:23)