SylabUZ
Course name | Wprowadzenie do edukacji międzykulturowej |
Course ID | 05.9-WP-AKTAS-WdEM |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zrozumienie podstawowych dylematów edukacji i komunikacji międzykulturowej. Poznanie programów edukacyjnych w zakresie przedmiotu.
Ogólna wiedza o rzeczywistości społecznokulturowej.
Edukacja międzykulturowa - rozwój idei, podstawowe pojęcia, problemy orientacje, koncepcje/modele; Dylematy społeczeństw wielokulturowych i związane z nimi zadania edukacyjne; Procesy kreowania tożsamości kulturowej, wspieranie dziecka z mniejszości kulturowych w procesach kształtowania tożsamości kulturowej/kreowanie tożsamości międzykulturowej; Komunikacja międzykulturowa - obszary, uwarunkowania, bariery (uprzedzenia, stereotypy, nietolerancja, ksenofobia); Wyzwania, koncepcje i sposoby pracy w środowisku zróżnicowanym kulturowo/ w zakresie edukacji międzykulturowej; Dobre praktyki edukacji międzykulturowej.
Wykład konwencjonalny wykład konwersatoryjny, autorskie prezentacje projektów studentów, praca w grupach, analiza przypadku, gry symulacyjne, badania terenowe.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy będą sprawdzane z zastosowaniem testów z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.
Ćwiczenia – na ocenę z ćwiczeń składają się : aktywność na zajęciach (40%) ocena prezentacji i wystąpienia (40%) frekwencja (20%).
Ocenę końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną oceny z ćwiczeń (50%) i z wykładu (50%).
Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.
Ćwiczenia mają charakter obowiązkowy i nieobecności zaliczane są indywidualnie podczas konsultacji z realizatorem przedmiotu.
1. Hall E.T., Taniec życia, Warszawa 1999
2. Hall E.T., Poza kulturą, Warszawa 2001
3. Kapciak A., Koprowicz L., Tyszka A., Komunikacja międzykulturowa – zderzenia i spotkania, Warszawa 1996
4. Mała ojczyzna. Kultura, edukacja, rozwój lokalny., red Theiss W., Warszawa 2001
5. Mikułowski-Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa, Kraków 1999
6. Nikitorowicz J., Edukacja międzykulturowa: kreowanie tożsamości dziecka, Gdańsk 2007
7. Nikitorowicz J., Edukacja regionalna i międzykulturowa, Warszawa 2009
8. Hofstede G., Hofstede G.J, Minkov M., Kultury i organizacje, Warszawa 2011
9. Pogranicze polsko- niemieckie na tle granic i pograniczy europejskich, red. Jańczak J., Musiał-Karg M., Wojnicz L., Poznań 2010
10. Hofstede, G., 2010. Cultures and Organizations. McGraw-Hill Publishing.
Modified by dr Marek Zadłużny (last modification: 20-04-2022 13:10)