SylabUZ
Course name | Social Psychology |
Course ID | 14.4-WP-PSPM-PS |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Student ma wiedzę o przedmiocie i zakresie psychologii społecznej; zna specyfikę i kierunki jej rozwoju oraz wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych, analizowania zjawisk społecznych oraz rządzących nimi prawidłowości; ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako jednostce działającej w strukturach społecznych i organizacyjnych. Zna ogólne i szczegółowe mechanizmy wywierające wpływ na zachowania społeczne.
Student posługując się specjalistyczną terminologią psychologiczną potrafi obserwować, interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne; posiada umiejętność samodzielnego rozpoznawania i interpretacji zachowań człowieka, formułowania własnych opinii na ten temat, stawiania hipotez badawczych i ich weryfikowania.
Znajomość podstaw psychologii ogólnej.
Wykłady
1) Przedmiot psychologii społecznej. 2) Historia psychologii społecznej. 3) Związki psychologii społecznej z innymi dyscyplinami nauki i subdyscyplinami psychologii. 4) Sytuacja społeczna. Teoretyczne podstawy interpretacji zjawisk społecznych. Psychologiczne mechanizmy funkcjonowania człowieka w sytuacjach społecznych. Metody badań psychologii społecznej. Aspekty etyczne badań psychologii społecznej. Koncepcje dotyczące natury ludzkiej. Wiodące teorie psychologii społecznej (teoria atrybucji, dysonansu poznawczego, społecznego uczenia się i modelowania). Interakcja i wywieranie wpływu. Komunikacja społeczna. Agresja jako zjawisko i problem społeczny. Grupa społeczna. Atrakcyjność interpersonalna. Zachowania prospołeczne. Konformizm i nonkonformizm. Stereotypy, uprzedzenia, stygmatyzacja. Teorie socjalizacji. Możliwości wykorzystania dorobku psychologii społecznej w praktyce.
Ćwiczenia
Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny, pokaz, praca w grupie, praca z tekstem.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z egzaminu (50% wartości oceny) oraz ocena uzyskana po zakończeniu ćwiczeń z przedmiotu (50% wartości oceny), w której skład wchodzą: oceny cząstkowe uzyskane w wyniku indywidualnej aktywności studenta, aktywne uczestnictwo studenta w pracy zespołowej oraz sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta 20% pytań stanowią pytania otwarte, 80% pytań stanowią pytania zamknięte, jednokrotnego wyboru).
propozycja- określić zaliczenie wykładu i ćwiczeń oraz ocenę końcową
Wykład - egzamin ustny lub pisemny. Kryteria ocen w przypadku egzaminu pisemnego: niedostateczna (do 60 %); dostateczna (61-75%); dobra (76-85%); bardzo dobra (86-100%).
Ćwiczenia: kolokwium z treści zajęć. Kryteria ocen: niedostateczna (do 60 %); dostateczna (61-75%); dobra (76-85%); bardzo dobra (86-100%). Projekt: temat uzgodniony ze studentami (analiza przypadku).
Ocena końcowa: średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń.
Modified by dr Marzanna Farnicka (last modification: 25-04-2022 22:11)