SylabUZ

Generate PDF for this page

Master's seminar 1 - course description

General information
Course name Master's seminar 1
Course ID 05.6-WP-PSSM-SM1
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 7
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 30 2 18 1,2 Credit

Aim of the course

 

Zapoznanie z celami studiowania literatury przedmiotu. Zapoznanie z warsztatem pisarskim badacza. Poszerzenie wiedzy z wybranego obszaru studiowanej specjalności. Kształtowanie umiejętności pisania tekstu naukowego .

Prerequisites

Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności.

Scope

 

  1. Specyfika studiów nad literaturą przedmiotu
  2.  Zasady i rodzaje poznania naukowego. Poznawanie piśmiennictwa specjalistycznego .
  3. Problemowe tezy z literatury przedmiotu. Metody studiów nad literaturą przedmiotu.
  4.  Wyjaśnienie stanu wiedzy o przedmiocie studiów. Funkcje teorii pedagogicznych.
  5.  Analiza tekstów specjalistycznych. Interpretacja publikacji naukowych. Uogólnianie danych ze studiów literatury.
  6.  Ustalenie tematu pracy magisterskiej.
  7.  Warsztat pisarski nauczyciela – badacza.
  8. Technika pisania pracy dyplomowej (język, przypisy, spis treści, bibliografia, tytuły rozdziałów, itd.).

Teaching methods

Praca z tekstem, praca w grupach, ćwiczenia praktyczne. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Napisanie spisu treści oraz fragmentu części teoretycznej pracy. 

Recommended reading

 

  1. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000.
  2. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000.
  3. Palka S., Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno-praktycznej, Kraków 2018. 
  4. Pilch T., T, Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2010.

 

 

Further reading

 

  1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008. 
  2. Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków 2002.
  3. Metody badań jakościowych, tom 1, 2, red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Warszawa 2010.
  4. Rzeźnicka-Krupa J., Niepełnosprawność i świat społeczny. Szkice metodologiczne, Kraków 2009. 

Notes


Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 30-04-2022 09:56)