SylabUZ

Generate PDF for this page

Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną - course description

General information
Course name Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną
Course ID 05.6-WP-PSSM-MPOW
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 9
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Regina Korzeniowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 30 2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z podstawami pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością  intelektualną. Wyposażenie studentów w umiejętności umożliwiające realizację zadań opiekuńczych i wychowawczych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Uwrażliwienie studentów na potrzeby uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz możliwości ich zaspokajania poprzez zajęcia wychowawczo-opiekuńcze.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.

Scope

Zakres tematyczny

1) Indywidualizacja w pracy wychowawczo-opiekuńczej. 2) Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w placówce opiekuńczo-wychowawczej. 3) Praca opiekuńczo-wychowawcza w oparciu o profilaktykę pozytywną. 4) Metody pracy opiekuńczo-wychowawczej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. 5) Trudności wychowawcze w pracy. 6)  Organizacja zajęć opiekuńczo-wychowawczych  dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.

Teaching methods

Praca w grupach, dyskusja problemowa, burza mózgów, zajęcia warsztatowe.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Kolokwium z treści zajęć. Kryteria ocen: niedostateczna (do 60 %); dostateczna (61-75%); dobra (76-85%); bardzo dobra (86-100%). Konspekty zajęć - pozytywna ocena merytoryczna. Przeprowadzenie próbnych zajęć. Aktywny udział w zajęciach.

Recommended reading

1. Problemy wychowawcze w pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie. Teoria i praktyczne zastosowania dla szkół ogólnodostępnych i specjalnych, Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung, Gdańsk 2017.

2. Ploch L.,  Jak organizować czas wolny dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo, Warszawa 1992,  WSiP.

3. Pilecka W. (red.), Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ekosystemie, Kielce 2005

Further reading

1. Sterter Ż., Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną, Warszawa 2009.

2. Zawiślak A., Jakość życia osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną, Warszawa 2011

Notes


Modified by dr Regina Korzeniowska (last modification: 24-04-2022 23:14)