SylabUZ
Course name | Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną |
Course ID | 05.6-WP-PSSM-MPOW |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 9 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawami pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Wyposażenie studentów w umiejętności umożliwiające realizację zadań opiekuńczych i wychowawczych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Uwrażliwienie studentów na potrzeby uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz możliwości ich zaspokajania poprzez zajęcia wychowawczo-opiekuńcze.
Podstawowa wiedza z zakresu pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.
Zakres tematyczny
1) Indywidualizacja w pracy wychowawczo-opiekuńczej. 2) Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w placówce opiekuńczo-wychowawczej. 3) Praca opiekuńczo-wychowawcza w oparciu o profilaktykę pozytywną. 4) Metody pracy opiekuńczo-wychowawczej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. 5) Trudności wychowawcze w pracy. 6) Organizacja zajęć opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.
Praca w grupach, dyskusja problemowa, burza mózgów, zajęcia warsztatowe.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Kolokwium z treści zajęć. Kryteria ocen: niedostateczna (do 60 %); dostateczna (61-75%); dobra (76-85%); bardzo dobra (86-100%). Konspekty zajęć - pozytywna ocena merytoryczna. Przeprowadzenie próbnych zajęć. Aktywny udział w zajęciach.
1. Problemy wychowawcze w pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie. Teoria i praktyczne zastosowania dla szkół ogólnodostępnych i specjalnych, Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung, Gdańsk 2017.
2. Ploch L., Jak organizować czas wolny dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo, Warszawa 1992, WSiP.
3. Pilecka W. (red.), Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ekosystemie, Kielce 2005
1. Sterter Ż., Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną, Warszawa 2009.
2. Zawiślak A., Jakość życia osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną, Warszawa 2011
Modified by dr Regina Korzeniowska (last modification: 24-04-2022 23:14)