Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami realizowania badań pedagogicznych. Kształtowanie umiejętności prowadzenia badań własnych, systematyzacji uzyskanego materiału empirycznego.
Prerequisites
Opracowana koncepcja badań własnych.
Scope
Cele badań naukowych.
Procedura poznawania w toku eksploracji.
Etapy badań pedagogicznych.
Doprecyzowanie przyjętych metod, technik i narzędzi badawczych.
Etyczne aspekty prowadzenia badań.
Realizacja badań zgodnie z przyjętym paradygmatem.
Porządkowanie danych ilościowych oraz jakościowych.
Statystyczne opracowanie wyników badań - w przypadku badań ilościowych.
Próba analizy i interpretacji wyników badań.
Teaching methods
Praca z tekstem, praca w grupach, ćwiczenia praktyczne
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Napisanie całej części teoretycznej pracy. Zrealizowanie projektu badawczego. Systematyzacja wyników badań własnych.
Recommended reading
Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2007.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000.
Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000.
Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2010.
Further reading
Babbie E.,Podstawy badań społecznych, Warszawa 2009.
Ferguson G.A., Takane Y., Anazlia statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa 2021
Metody badań jakościowych, tom 1, 2, red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Warszawa 2010.
Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2009.
Notes
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 30-04-2022 13:41)