SylabUZ

Generate PDF for this page

Master's seminar 3 - course description

General information
Course name Master's seminar 3
Course ID 05.6-WP-PSSM-SM3
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 9
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 30 2 18 1,2 Credit

Aim of the course

Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami realizowania badań pedagogicznych. Kształtowanie umiejętności prowadzenia badań własnych, systematyzacji uzyskanego materiału empirycznego.

Prerequisites

Opracowana koncepcja badań własnych. 

Scope

  1. Cele badań naukowych.
  2. Procedura poznawania w toku eksploracji.
  3. Etapy badań pedagogicznych.
  4. Doprecyzowanie przyjętych metod, technik i narzędzi badawczych.
  5. Etyczne aspekty prowadzenia badań. 
  6. Realizacja badań zgodnie z przyjętym paradygmatem. 
  7. Porządkowanie danych ilościowych oraz jakościowych.
  8. Statystyczne opracowanie wyników badań - w przypadku badań ilościowych.  
  9. Próba analizy i interpretacji wyników badań. 

Teaching methods

Praca z tekstem, praca w grupach, ćwiczenia praktyczne 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Napisanie całej części teoretycznej pracy. Zrealizowanie projektu badawczego. Systematyzacja wyników badań własnych.

Recommended reading

 

  1. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2007. 
  2. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000.
  3. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000.
  4. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2010.

Further reading

 

  1. Babbie E.,Podstawy badań społecznych, Warszawa 2009. 
  2. Ferguson G.A., Takane Y., Anazlia statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa 2021 
  3. Metody badań jakościowych, tom 1, 2, red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Warszawa 2010.
  4. Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2009. 

Notes


Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 30-04-2022 13:41)