Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z głównymi problemami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej związanej z kulturą. Studenci będą mieli okazję poznać szeroki kontekst teoretyczny (m.in. konsekwencje postrzegania kultury jako towaru, role producenta i konsumenta kultury, kwestia prosumeryzmu), ale też szczegółowe, praktyczne zagadnienia (m.in. zasady prowadzenia działalności gospodarczej, podstawy zarządzania projektami kulturowymi, elementy projektowania produktów usług).
Prerequisites
Brak.
Scope
Kultura jako produkt.
Pomiędzy konsumentem a producentem kultury. Zjawisko prosumeryzmu.
Zarządzanie projektami w sferze kultury.
Praktyka działalności gospodarczej.
Podstawowe techniki analizy otoczenia biznesowego.
Budowanie modeli biznesowych.
Strategie marketingowe w instytucjach kultury.
Kultura w świecie internetu i start-upów.
Teaching methods
Dyskusja. Praca grupowa nad projektem.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Aktywny udział w zajęciach. Realizowane zleconych zadań projektowych.
Recommended reading
P. Bendixen, Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Wydawnictwo UJ, Kraków 2001.
C. Gratton, Zarządzanie i marketing w kulturze i rekreacji, Semper, Warszawa 1995.
G. Hoogart, Przedsiębiorczość w kulturze, Wydawnictwo UJ, Kraków 1999.
Further reading
K. Mazurek-Łopacińska, Kultura w gospodarce rynkowej, Warszawa-Wrocław 1997.
E. Orzechowski, Wokół zarządzania kulturą, edukacją, mediami, Wydawnictwo UJ, Kraków 1999.