SylabUZ

Generate PDF for this page

Entrepreneurship in the Artitic Sector and in Creative Industries - course description

General information
Course name Entrepreneurship in the Artitic Sector and in Creative Industries
Course ID 04.2-WH-PKI-PSKPK-S16
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Culture studies
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Available in specialities Przemysł kreatywny w internecie
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Szczap
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z głównymi problemami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej związanej z kulturą. Studenci będą mieli okazję poznać szeroki  kontekst teoretyczny (m.in. konsekwencje postrzegania kultury jako towaru, role producenta i konsumenta kultury, kwestia prosumeryzmu), ale też szczegółowe, praktyczne zagadnienia (m.in. zasady prowadzenia działalności gospodarczej, podstawy zarządzania projektami kulturowymi, elementy projektowania produktów usług). 

Prerequisites

Brak.

Scope

  1. Kultura jako produkt.
  2. Pomiędzy konsumentem a producentem kultury. Zjawisko prosumeryzmu. 
  3. Zarządzanie projektami w sferze kultury. 
  4. Praktyka działalności gospodarczej.
  5. Podstawowe techniki analizy otoczenia biznesowego.
  6. Budowanie modeli biznesowych. 
  7. Strategie marketingowe w instytucjach kultury.
  8. Kultura w świecie internetu i start-upów. 

Teaching methods

Dyskusja. Praca grupowa nad projektem. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywny udział w zajęciach. Realizowane zleconych zadań projektowych. 

Recommended reading

  1. P. Bendixen, Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Wydawnictwo UJ, Kraków 2001.
  2. C. Gratton, Zarządzanie i marketing w kulturze i rekreacji, Semper, Warszawa 1995.
  3. G. Hoogart, Przedsiębiorczość w kulturze, Wydawnictwo UJ, Kraków 1999. 

Further reading

  1. K. Mazurek-Łopacińska, Kultura w gospodarce rynkowej, Warszawa-Wrocław 1997.
  2. E. Orzechowski, Wokół zarządzania kulturą, edukacją, mediami, Wydawnictwo UJ, Kraków 1999.
  3. J.P. Lewis, Podstawy zarządzania projektami, Helion, Gliwice 2006. 
  4. J. Gołuchowski, Z. Spyra (red.), Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej, Katowice 2011.
  5. A. Gwóźdź (red.), Od przemysłów kultury do kreatywnej gospodarki, Katowice 2011. 
  6. M. Dragicevic-Sesic, B. Stojkowic, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, Warszawa 2010.
  7. M. Kostera, M. Śliwa, Zarządzanie w XXI wieku. Jakość, twórczość, kultura, Warszawa 2012.
  8. M. Lewandowski, Zarządzanie strategiczne w instytucjach kultury, Warszawa 2012. 
  9. D. Ilczuk, Ekonomika kultury, Warszawa 2012.

Notes


Modified by dr Agnieszka Szczap (last modification: 24-04-2022 18:27)