SylabUZ
Course name | Poradnictwo zapośredniczone |
Course ID | 05.9-WP-PSP-Pzap |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Social work |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie z nowymi obszarami działania poradnictwa (kultura popularna, media)
ćwiczenie umiejętności krytycznej analizy ofert medialnych
stworzenie warunków dokonywania samooceny własnych kompetencji poradniczych doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
Teoria i praktyka poradnictwa, Wprowadzenie do socjologii; Komunikacja społeczna;
Wykład:
1) Rozważania definicyjne (poradnictwo, media, zapośredniczenie, poradnictwo zapośredniczone)
2) Poradnictwo zapośredniczone w badaniach poradoznawców;
3) Mediatyzacja poradnictwa;
4) Poradnictwo telewizyjne;
5) Poradnictwo internetowe;
6) Poradnictwo w prasie.
Ćwiczenia:
1) Poszukiwanie poradnictwa zapośredniczonego – krytyczna analiza oferty poradniczych w mediach (identyfikacja poszczególnych elementów poradnictwa - doradcy, radzącego się, problemu, metod i technik pracy, czynności działania oraz wyniku końcowego).
wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metoda projektu, metoda, praca z dokumentem źródłowym, metoda przypadków, praca w grupach
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
D.Zielińska-Pękał, Poradnictwo telewizyjne w perspektywie poradoznawczej, Zielona Góra 2019
T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, Kraków-Warszawa 1999
A.Kargulowa, O teorii i praktyce poradnictwa, Warszawa 2004 (rozdział 2)
W.Godzic, Telewizja i jej gatunki. Po wielkim bracie, Kraków 2004
D.Strinatti, Wprowadzenie do kultury popularnej, Wrocław 1996.
F.Casetti, R.Odin, Od paleo- do neotelewizji, [w:] Po kinie...? Audiowizualność w epoce przekaźników elektronicznych, red. A Gwóźdź, Karków 1994,
T.Szkudlarek, Media, Kraków 1999,
P.Francuz, Rozumienie przekazu telewizyjnego, Lublin 2002
A.Lubieniecka, Superniania jako oferta poradnicza, [w:] Refleksje o poradnictwie debiutujących doradców, pod red. D.Zielińskiej – Pekał, Zielona Góra 2009;
D.Zielińska – Pekał, O teorii i praktyce poradnictwa zapośredniczonego [w:] Refleksje o poradnictwie debiutujących doradców, pod red. D.Zielińskiej – Pękał, Zielona Góra 2009;
D.Zielińska – Pękał, Poradnictwo a świat mediów – czyli o poradnictwie zapośredniczonym, [w:] Poradoznawstwo – kontynuacja dyskursu, pod red. A.Kargulowej, Warszawa 2009,
D. Zielińska – Pękał, Telewizyjny talk-show jako sytuacja poradnicza, [w:] Dyskursy Młodych Andragogów 4, red. J. Kargul, Zielona Góra 2003.
Edukacja w świecie kultury popularnej, red. W.Kuligowski, P.Zwierzchowski, Bydgoszcz 2002
Edukacja w czasach popkultury, red. W.Burszta, A.Tchorzewski, Bydgoszcz 2002
W. Jakubowski, Telewizja i edukacja, czyli czego możemy się nauczyć z serialu, [w:] Dyskursy Młodych Andragogów 2, red. J. Kargul, Zielona Góra 2001
A.Gwóźdź, Między obrazem a narracją, Wrocław 1990
Modified by dr Daria Zielińska-Pękał (last modification: 11-04-2022 16:46)