SylabUZ
Course name | English |
Course ID | 06.9-WM-BHP-D-32_19 |
Faculty | Faculty of Mechanical Engineering |
Field of study | Occupational Health and Safety |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
- uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Prezentacja tematu z obszaru zawodowego w języku angielskim.
Znajomość języka obcego na poziomie B2 według skali ESOKJ.
Zakres tematyczny obejmuje następujące zagadnienia:
- nauka i studia w krajach anglojęzycznych (strony internetowe uczelni; korespondencja formalna i nieformalna: notatka, e-mail, życiorys, list motywacyjny)
- planowanie i przebieg kariery zawodowej (informacje o zawodach i związanych z nimi kwalifikacjach, umiejętnościach i cechach osobowości, ogłoszenia dotyczące pracy, możliwości zatrudnienia)
- narzędzia i sprzęt używany w pracy, instrukcje obsługi
- terminologia naukowa
- materiały, ich właściwości i zastosowanie
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki danego języka.
Umiejętność prezentacji (słownictwo, zwroty, metody)
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka angielskiego z podejściem komunikacyjnym.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na wszystkich zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk pre- intermediate, Oxford University Press, 2005
Richardson K., Kabanagh M., Sydes J., Emmerson P., The Business Pre-Intermediate, Macmillan, Oxford
Marion Grussendorf, Express Series,English for presentations, Oxford Business English, OUP 2009
David Grant and Robert McLarty, Business Basics,OUP 2008
Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English : vocabulary and grammar, Summertown Publishing, 2008
Longman Business Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2007
Słownik Techniczny Angielsko-Polski, Polsko-Angielski, wyd. REA, 2005
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson, New English File Pre Intermediate, Oxford University Press, 2007
Michael Swan, Catherine Walter, The Good Grammar Book, Oxford University Press, 2009
http://www.onestopenglish.com/
http://www.insideout.net/
https://elt.oup.com/student/englishfile/?cc=pl&selLanguage=pl
Modified by dr inż. Tomasz Belica (last modification: 01-04-2022 11:39)