SylabUZ

Generate PDF for this page

Public relations - course description

General information
Course name Public relations
Course ID 14.1--Poli2D-PR-S21
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Political Studies
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anna Ratke-Majewska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Głównym założeniem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi technikami z zakresu public relations z perspektywy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej, w tym z zagadnieniem metod i narzędzi najczęściej stosowanych w działalności PR. Słuchacz zdobywa umiejętności efektywnego wykorzystania wiedzy w zakresie organizowania działań PR w odniesieniu do różnych podmiotów i warunków funkcjonowania.

Prerequisites

Brak.

Scope

Czym jest public relations, powstanie i ewolucja PR, zarządzanie oraz strategie PR, techniki i zastosowanie public relations, wykorzystanie PR w ramach funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz organizacji, etykieta w wizerunku.

Teaching methods

Opracowanie projektów, praca z tekstem, analiza źródeł audiowizualnych, praca w grupach, praca indywidualna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunki zaliczenia zajęć:

W celu uzyskania zaliczenia zajęć należy:

  1. Aktywnie uczestniczyć w zajęciach (uczestniczyć w dyskusjach na temat prezentowanych projektów)
  2. Przygotować i przedstawić projekt (w tym: prezentację multimedialną, materiały dodatkowe; prezentację zamykają pytania zadawane przez uczestników spotkania, które odnoszą się do projektu)

Recommended reading

  1. Black Sam, Public relations, Kraków 2005
  2. Bombiak Edyta, Wizerunek – kluczowy element postrzegania przedsiębiorstwa, [w:] Współczesny marketing i logistyka – innowacyjne rozwiązania, [red.] K. Pieniak-Lendzion, A. Marcysiak, T. Nowogródzka, Siedlce 2015, s. 93-104
  3. Goban-Klas Tomasz, Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Warszawa 1996
  4. Jakus Dalibor, Zubcić Krešimir, Marketing transmedialny i nowa koncepcja public relations, „Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych” 2016, nr 22 (4), s. 91-102
  5. Jeziński Marek, Marketing polityczny a procesy akulturacyjne, Toruń 2004
  6. Kolczyński Mariusz, Sztumski Janusz, Marketing polityczny. Kształtowanie indywidualnych i zbiorowych opinii, postaw i zachowań, Katowice 2003
  7. Leary Mark, Wywieranie wrażenia na innych, Gdańsk 2007
  8. Marketing polityczny w poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu, [red.] M. Jeziński, Toruń 2005
  9. Marketing polityczny. Szansa czy zagrożenie dla współczesnej demokracji?, [red.] P. Pawełczyk, Poznań 2007
  10. Olędzki Jerzy, Public relations i marketing medialny: zarządzanie komunikacją i wizerunkiem w nauce o mediach, „Studia Medioznawcze” 2013, nr 4(55), s. 27-36
  11. Pease Allan i Barbara, Mowa ciała, Poznań 2007
  12. Solińska Paulina, Społeczna recepcja czarnego public relations, [w:] Społeczna recepcja Public Relations, [red.] K. Kubiak, Warszawa 2011
  13. Thomson Peter, Sposoby komunikacji interpersonalnej, Poznań 1998

Further reading

Zgodna z problematyką przygotowywanego projektu.

Notes

Brak.


Modified by dr Piotr Pochyły (last modification: 26-04-2022 10:40)