SylabUZ

Generate PDF for this page

Master's seminar II - course description

General information
Course name Master's seminar II
Course ID 05.0-WP-PEDD- SM2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 4
Available in specialities Events and cultural management - theatre profile, Pre-school and primary education, Speech therapy, Protective and educational pedagogy and prevention, Social assistance and sociotherapy, Resocialization with targeted therapy
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Grażyna Gajewska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 30 2 18 1,2 Credit

Aim of the course

Pogłębienie wiedzy z wybranego obszaru oraz znajomości struktury pracy naukowej. Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej oraz procesu badawczego. 

Prerequisites

Wiedza i umiejętności pedagogiczne z zakresu studiów pierwszego stopnia, szczególnie z wybranej/wybranych i studiowanych specjalności. Znajomość metodologii badań pedagogicznych.

Scope

Ustalenie indywidualnych zainteresowań poznawczych uczestników seminarium. Ustalenie tematu pracy oraz celów badań. Analiza i prezentacja problemu na podstawie dobranej literatury. Przygotowanie teoretycznych i metodologicznych podstaw tekstu naukowego z wybranego zakresu. Przygotowanie tekstu naukowego.

Teaching methods

Seminarium, praca z grupą, praca indywidualna, praca z tekstem źródłowym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Seminarium i zaliczenie końcowe

Zaliczenie z seminarium – sukcesywne wykonywanie zadań związanych z projektem pracy magisterskiej wyznaczane z promotorem.

Recommended reading

  1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.
  2. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008.
  3. Batorski D., Olcoń-Kubicka M., Prowadzenie badań przez Internet podstawowe zagadnienia metodologiczne, „Studia Socjologiczne” 2006, 3.
  4. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.
  5. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.
  6. Hajduk E., Hipoteza w badaniach pedagogicznych, Zielona Góra 1993, 1994, 1996.
  7. Hajduk E., Hipoteza w badaniach społecznych, Zielona Góra 2006.
  8. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007.
  9. Maszke A. W., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Rzeszów 2004.
  10. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.
  11. Palka S., Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006.
  12. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.
  13. Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2008.
  14. Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2008.
  15. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.
  16. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.

Dostosowana do podejmowanej przez studentów problematyki prac dyplomowych. Literatura w języku polskim i obcym.

Further reading

Każdorazowo przedstawiana i sugerowana studentom.

Notes

Szczegółowy program seminarium, wykaz literatury, wymagania dotyczące pracy ustala i podaje do wiadomości studentów prowadzący seminarium.


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 29-04-2022 21:54)