SylabUZ
Course name | Pedagogical diagnosis of gifted and creative children |
Course ID | 05.0-WP-PEDD-DPDZT |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Available in specialities | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna / Wspieranie dzieci w rozwoju zdolności |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu diagnozy dzieci zdolnych i twórczych (istota, rodzaje zdolności i twórczości oraz metody diagnozowania dzieci zdolnych, uzdolnionych i twórczych). Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej; zapoznanie z możliwościami pracy nauczyciela z dziećmi zdolnymi, uzdolnionymi i twórczymi.
Podstawy pedagogiki ogólnej i dydaktyki oraz psychologii ogólnej i psychologii rozwojowej.
Rola oceny i ewaluacji w edukacji. Metody diagnozy pedagogicznej dzieci zdolnych (identyfikacja zespołowa, indywidualna, rodziców i nauczycieli). Metody i techniki diagnozy pedagogicznej dzieci twórczych (myślenia, zachowania, postaw, języka, procesu twórczego). Wykorzystanie wybranego narzędzia badawczego do diagnozy dzieci i interpretacji uzyskanych wyników badań. Badanie aspektów istotnych dla twórczości obiektywnej i subiektywnej. Opieka pedagogiczna nad osobami zdolnymi i twórczymi.
Praca z tekstem, praca z dokumentem źródłowym, dyskusja, praca w grupach, burza mózgów i prezentacje multimedialne, wykorzystywanie narzędzi badawczych
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatoria
Zaliczenie z oceną na podstawie prezentacji do wybranego zagadnienia/prac w grupach, aktywnej obecności, wyboru odpowiedniego narzędzia badawczego, przeprowadzenia nim diagnozy oraz zinterpretowania pozyskanych wyników.
Ocena końcowa
Ocenę końcową stanowi ocena z konwersatorium.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego wykłady i ćwiczenia.
Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 29-04-2022 08:30)