SylabUZ
Course name | WM5: Zarządzanie konfliktem |
Course ID | 05.9-WP-PEDD- MZK |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Available in specialities | Events and cultural management - theatre profile, Pre-school and primary education, Speech therapy, Protective and educational pedagogy and prevention, Social assistance and sociotherapy, Resocialization with targeted therapy |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit |
ukazanie słuchaczom istoty konfliktu i jego rodzajów. Wskazanie czynników powodujących występowanie sytuacji konfliktowych, poznanie własnych reakcji i zachowań w sytuacjach konfliktowych oraz pokazanie, w jaki sposób asertywnie i rozwojowo wykorzystać konflikt w kontaktach interpersonalnych.
Podstawowa wiedza na temat psychologii społecznej
Wykład konwersatoryjny, pogadanka, metoda projektu, metoda sytuacyjna, metoda przypadków, praca w grupach,
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z przeprowadzonej analizy przypadku.
Lakis J. Kultura konfliktu w organizacjach. „Optimum. Studia Ekonomiczne" 2013,3
Berendt J. Empatia zmienia nas, szkołę, świat : scenariusze zajęć Porozumienia bez Przemocy dla nauczycieli / Joanna Berendt, Paulina Orbitowska-Fernandez, Magdalena Sendor. – Warszawa : CoJaNaTo, 2019
Gaschler Frank i Gundi Sen żyrafy : empatyczna komunikacja z dziećmi : projekt Porozumienia bez Przemocy dla przedszkoli / Frank i Gundi Gaschler ; z języka niemieckiego przełożyła Marlena Szczypta ; scenariusze Tatiana Bergier, Magdalena Cholewa, Marlena Szczypta. – Poznań : Dialogue Unlimited Agnieszka Pietlicka, 2016.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 03-04-2022 11:02)