SylabUZ
Course name | Elementy programowania dla dzieci |
Course ID | 05.0-WP-PEDD-EPD |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Available in specialities | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna / Edukacja medialna |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie kodowania, podstaw programowania na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Kształtowanie umiejętności projektowania, przygotowania oraz metodycznego przeprowadzenia zajęć z kodowania i programowania na poziomie elementarnym. Kształtowanie umiejętności Kształtowanie umiejętności wyrażania opinii na temat omawianych projektów oraz rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
Podstawowa wiedza o mediach i multimediach, technologii informacyjno-komunikacyjnych, podstawowe przygotowanie w zakresie obsługi komputera, korzystania z sieci Internet.
Problematyka laboratorium
Pokaz, demonstracja, dyskusja, ćwiczenia praktyczne, gry dydaktyczne, metoda laboratoryjna, ćwiczenia audytoryjne, metoda projektu, praca indywidualna, praca z partnerem
i w grupie, praca w formie zdalnej na podstawie opracowanych i udostępnionych przez prowadzącego materiałów na platformie e-learningowej.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Laboratorium
Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, zaprojektowanie i przeprowadzenie propozycji zajęć w zakresie kodowania i programowania na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Resnick M., Umaschi-Bers M., Oficjalny podręcznik Scratchjr, Warszawa 2016.
Sweigart A., Bawimy się, programując w Scratchu, Warszawa 2017.
Świć A., Kodowanie na dywanie, w przedszkolu, w szkole i w domu, Opole 2017.
Borkowski P., Borkowska A., Młody mistrz programowania. Języki Baltie i Scratch dla dzieci, Warszawa 2018.
Kron F. Sofos A., Dydaktyka mediów, Gdańsk 2009.
Neuß N., Kinder & Medien, Kallmeyer, Hannover 2012.
Modified by dr Ewa Nowicka (last modification: 14-04-2022 19:49)