SylabUZ

Generate PDF for this page

Współpraca logopedy ze środowiskiem dziecka - course description

General information
Course name Współpraca logopedy ze środowiskiem dziecka
Course ID 05.9-WO-PEDD-PPŚL
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Available in specialities Speech therapy
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy ze znaczeniem współpracy logopedy ze środowiskiem lokalnym 

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu środowisk wychowawczych

Scope

Wykłady 

Idea partnerstwa w  pracy logopedy i środowiska wychowawczego dziecka

Współdziałanie w zakresie oddziaływań logopedycznych placówek specjalistycznych ze środowiskiem lokalnym i rodzinnym;

Modele współpracy logopedy ze środowiskiem lokalnym;

Stan współuczestnictwa rodziców w pracy logopedycznej z dzieckiem w świetle badań;

Prawne uwarunkowania współpracy rodzice - logopeda;

Ćwiczenia 

Czynniki determinujące i zakłócające współpracę;

Rozpoznawanie wzajemnych oczekiwań rodziców i logopedów

Znaczenie umiejętności komunikacyjnych logopedy w budowaniu pozytywnej współpracy;

Projektowanie i planowanie współpracy z rodzicami

Teaching methods

Wykład podający

metody aktywizujące, projekt

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach  oraz napisanie testu. Warunkiem zaliczenia jest otrzymanie co najmniej połowy maksymalnej liczby punktów przyznawanej za daną aktywność. Łączna zdobyta liczba punktów jest przeliczana na ocenę zgodnie z zasadą:0%-50% ocena niedostateczna 51%-60% ocena dostateczna 61%-70% ocena dostateczna plus 71%-80% ocena dobra 81%-90% ocena dobra plus 91% i więcej ocena bardzo dobra.

Wiedza i umiejętności studenta nieobecnego na zajęciach są weryfikowane podczas konsultacji nie później niż dwa tygodnie po powrocie na zajęcia. 

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z ćwiczeń i wykładów

Recommended reading

Andrzejewska J., Wspieranie rozwoju dziecka poprzez współpracę nauczyciela z rodziną, W.:S.Guz, J.Andrzejewska, Wybrane problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole, 2005

Andrzejewska J., Współudział rodziców w planie rozwoju i działalności przedszkola, W: A.Karpińska (red.), Teoria i praktyka kształcenia w dialogu i perspektywie

Bulera M., Żuchelkowska, Edukacja przedszkolna z partnerskim udziałem rodziców

Pawlak B., Jak współpracować z rodzicami uczniów klas początkowych.

Żłobicki W., Rodzice i nauczyciele w edukacji wczesnoszkolnej,

Christopcher C. J., Nauczyciel-rodzic. Skuteczne porozumiewanie się,

Babiuch M., Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów,

Mendel M., Rodzice i szkoła-jak współuczestniczyć w edukacji dzieci,

Mendel M., Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy

Further reading

Lulek B., Współpraca szkoły, rodziny i środowiska.

Sitarczyk M., Działalność informacyjno - edukacyjna przedszkola w kształtowaniu postaw wychowawczych rodziców, W: S.Guz, Edukacja przedszkolna na przełomie tysiącleci

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 18-04-2022 06:57)