SylabUZ

Generate PDF for this page

Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci dwujęzycznych - course description

General information
Course name Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci dwujęzycznych
Course ID 05.0-WP-PEDD-DTDD
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 6
Available in specialities Speech therapy
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Exam
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z założeniami diagnozy i terapii dzieci dwujęzycznych

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii rozwojowej  

Scope

WYKŁĄD

Wyjaśnienie pojęcia dwujęzyczności i wychowania dwujęzycznego

Rodzaje i kategorie dwujęzyczności   

Dwujęzyczny rozwój mowy dzieci z perspektywy historycznej

Mózgowa organizacja funkcji językowych u osób dwujęzycznych;

Język pierwszy (L1) a język drugi (L2)

Charakterystyka przyswajania języka

ĆWICZENIA

Nauczanie dwujęzyczne na etapie przedszkola i szko⊃3;y podstawowej

Nauczanie dwujęzyczne w Polsce i za granicą

Dwujęzyczne a przemiany zachodz⊃1;ce w dziecku

Zagadnienia fonetyczno-fonologiczne w dwujęzyczności

Dwujęzyczne a zadania stoj⊃1;ce przed nauczycielami i logopedami

Dwujęzyczne i zaburzenia mowy

Współczesne badania zaburzonej kompetencji komunikacyjnej u osób dwujęzycznych;

Studia przypadków dzieci dwujęzycznych - diagnoza oraz programowanie terapii;

Współpraca logopedy z interpretatorem w kontekście diagnozy i terapii logopedycznej;

 Światowe standardy postępowania logopedycznego z osobami wielojęzycznymi.

Teaching methods

Wykład, pogadanka, pokaz, prezentacja multimedialna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia: 

Średnia arytmetyczna z   ocen otrzymanych z aktywności oraz z pozytywnej oceny ze sprawdzianu  

Wykład

Pozytywna ocena z testu egzaminacyjnego 

Sprawdzian/ test  wg punktacji  94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0

Ocena końcowa – średnia arytmetyczne otrzymana z pozytywnej oceny z ćwiczeń oraz pozytywnej oceny z egzaminu 

 Dopuszcza się nieobecność na 6% zajęć

Zgodnie z § 17 Regulaminu Studiów Student ma obowiązek uzupełnić wiadomości związane z opuszczonymi zajęciami – w przypadku nieobecności na zajęciach weryfikacja efektów uczenia zostanie przeprowadzona na podstawie rozmowy  

W przypadku Indywidualnej organizacji studiów - Student realizuje zajęcia zgodnie z Regulaminem Studiów 

Recommended reading

Psychologiczne aspekty dwujęzyczności, red. I. Kurcz, Gdańsk 2007, GWP

Rocławska-Daniluk, M.,  Dwujęzyczność i wychowanie dwujęzyczne z perspektywy lingwistyki i logopedii, Gdańsk 2011, Wyd. UG

 

 

Further reading

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 19-04-2022 20:25)