SylabUZ
Course name | Metodyka resocjalizacji i profilaktyki w środowisku zamkniętym |
Course ID | 05.6-WP-PEDP-MRPSZ |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 4 |
Available in specialities | social rehabilitation with crime prevention |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Przekazanie studentom wiedzy na temat podstaw metodyki resocjalizacji oraz konstruowania projektów profilaktycznych w środowisku zamkniętym. Naukowe wykorzystywanie sposobów, form, technik i środków w celu eliminowania wśród osadzonych (w jednostkach penitencjarnych i zakładach poprawczych) postaw społecznie nieakceptowanych
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki, socjologii, kryminologii i prawa
Na wykładach i ćwiczeniach realizowana jest następująca problematyka:
Treści wykładów:
Wprowadzenie do metodyki resocjalizacji w oparciu o teorie socjalizacji według J. Tillmana
Analiza Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 sierpnia 2003 r., w sprawie sposobów prowadzenia oddziaływań penitencjarnych w zakładach karnych i aresztach śledczych (Dz. U. z dnia 29 sierpnia
2003 r.)
Zakład karny jako instytucja wychowawcza
Procedura penitencjarna w aresztach śledczych i zakładach karnych
Teorie przestępczości w ujęciu interdyscyplinarnym
Techniki oddziaływań socjoterapeutycznych w jednostkach zamkniętych
Metody resocjalizacji i profilaktyki wśród osadzonych kobiet i mężczyzn
Trening zastępowania agresji (TZA)
Treści konwersatoriów:
Warsztaty rozwijające umiejętności interpersonalne
Warsztaty rozwijające umiejętności prospołeczne
Metody pracy penitencjarnej i profilaktycznej w środowisku instytucji totalnej
Zachowania dysfunkcyjne u osób przebywających w środowisku zamkniętym i sposoby zapobiegania
Trening zastępowania agresji (TZA)
Wykład: wykład tradycyjny
Konwersatorium: praca z dokumentem źródłowym, metoda przypadków, metoda sytuacyjna, praca w grupach, zajęcia w jednostce penitencjarnej ze skazanymi
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady:Wykłady z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest test pisemny składający się z trzech pytań. Za każde pytanie student może otrzymać 3 punkty. Minimalna ilość punktów konieczna do zaliczenia testu wynosi 4.5. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń
Konwersatorium: konwersatorium z przedmiotu kończy się zaliczeniem na ocenę. Metodami weryfikacji efektów kształcenia jest udzielanie odpowiedzi przez studenta na pytania sformułowane przez prowadzącego w trakcie ćwiczeń
Uzyskanie co najmniej 60% punktów jest równoznaczne ze zdaniem testu zaliczeniowego. Ocenę końcową z przedmiotu wylicza się na podstawie punktów uzyskanych z testu zaliczeniowego, które są przeliczane na stopnie wg. skali: 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68- 75% = 3,5; 60-67% = 3,0; 0-59% = 2.
Osoby z przyznanym IOS zobowiązane są do kontaktu z wykładowcą oraz zaliczenia poruszanego tematu.
Modified by dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, prof. UZ (last modification: 29-04-2022 10:46)