SylabUZ

Generate PDF for this page

Wprowadzenie do praktyki w placówkach medycznych i oświatowych - course description

General information
Course name Wprowadzenie do praktyki w placówkach medycznych i oświatowych
Course ID 05.0-WP-PEDP-WPMO
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 1
Available in specialities Logopedia i terapia pedagogiczna
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Przedmiot ma na celu rozszerzenie wiedzy teoretycznej i przygotowanie studentów do odbywania praktyk w instytucjach zatrudniających logopedów i terapeutów w tym instytucjach medycznych. Ma także na celu rozszerzenie świadomości studenta odnośnie własnych predyspozycji i umiejętności w zakresie pracy w zawodzie logopedy

Prerequisites

Student posiada wiedzę z zakresu rozwoju mowy i języka. 

Scope

 

Aksjologiczny kontekst praktyk

Model relacji opiekun – student-praktykant

Trening kreatywności jako forma kształcenia zdolności twórczego rozwiązywania problemów

Model treningu kreatywności

Dialog i komunikowanie się – filary negocjacyjnego modelu praktyk

Kształtowanie kompetencji społecznych - autoprezentacja, samoświadomość-określenie mocnych i słabych stron, podstawy komunikacji interpersonalnej, zasady nawiązywania pierwszego kontaktu, współpraca z grupą, nauczycielami logopedami; nauczycielami - terapeutami w placówce, radzenie sobie ze stresem.

 

Teaching methods

metody aktywizujace, pogadanka

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

 Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen w trakcie bieżącej kontroli na zajęciach. 

Recommended reading

Wragg E.,(2001), Co i jak obserwować w klasie szkolnej, Warszawa Kodeks Etyki Nauczycielskiej, Centrum Edukacji Obywatelskiej

Krzychała S., B. Zamorska, (2008) Dokumentarna ewaluacja szkolnej codzienności, Wrocław

Cyrańska E. (2012), Konteksty przygotowania i organizowania praktyk pedagogicznych, [w:] E. Cyrańska, D.Urbaniak-Zając, J. Piekarski(red.), Studenckie praktyki pedagogiczne w szkole, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.  

Further reading

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 18-04-2022 07:16)