SylabUZ
Course name | Wprowadzenie do praktyki w placówkach medycznych i oświatowych |
Course ID | 05.0-WP-PEDP-WPMO |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 1 |
Available in specialities | Logopedia i terapia pedagogiczna |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Przedmiot ma na celu rozszerzenie wiedzy teoretycznej i przygotowanie studentów do odbywania praktyk w instytucjach zatrudniających logopedów i terapeutów w tym instytucjach medycznych. Ma także na celu rozszerzenie świadomości studenta odnośnie własnych predyspozycji i umiejętności w zakresie pracy w zawodzie logopedy
Student posiada wiedzę z zakresu rozwoju mowy i języka.
Aksjologiczny kontekst praktyk
Model relacji opiekun – student-praktykant
Trening kreatywności jako forma kształcenia zdolności twórczego rozwiązywania problemów
Model treningu kreatywności
Dialog i komunikowanie się – filary negocjacyjnego modelu praktyk
Kształtowanie kompetencji społecznych - autoprezentacja, samoświadomość-określenie mocnych i słabych stron, podstawy komunikacji interpersonalnej, zasady nawiązywania pierwszego kontaktu, współpraca z grupą, nauczycielami logopedami; nauczycielami - terapeutami w placówce, radzenie sobie ze stresem.
metody aktywizujace, pogadanka
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen w trakcie bieżącej kontroli na zajęciach.
Wragg E.,(2001), Co i jak obserwować w klasie szkolnej, Warszawa Kodeks Etyki Nauczycielskiej, Centrum Edukacji Obywatelskiej
Krzychała S., B. Zamorska, (2008) Dokumentarna ewaluacja szkolnej codzienności, Wrocław
Cyrańska E. (2012), Konteksty przygotowania i organizowania praktyk pedagogicznych, [w:] E. Cyrańska, D.Urbaniak-Zając, J. Piekarski(red.), Studenckie praktyki pedagogiczne w szkole, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 18-04-2022 07:16)