SylabUZ
Course name | Styl i gest |
Course ID | 03.2-WA-EASMD-StGes-S21 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Jazz i muzyka estradowa |
Education profile | practical |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Przygotowanie studentów do pracy artystycznej, w szczególności do:
- świadomego i celowego operowania gestem na scenie
- rozumienia znaczenia komunikacji niewerbalnej (wiedzą, że gesty, mimika, tembr głosu i strój mają istotne znaczenie w kontaktach z innymi).
- umiejętności analizowania mowy ciała innych osób.
- budowania jakości emocjonalnej gestu.
Świadomość ciała, wrażliwość, ekspresja, wyobraźnia artystyczna, intuicja sceniczna.
1. Elementarne zasady estetyczne gestu i ruchu scenicznego.
2. Styl i gest – analiza pojęcia, ujęcie problemowe zagadnienia, rola kreacji, makijażu.
3. Etiudy indywidualne - kreacja postaci.
4. Etiudy zbiorowe – kreacja relacji interpersonalnych.
1. Praca indywidualna.
2. Praca grupowa.
3. Interpretacja i analiza problemowa zadań artystycznych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
- Obecność i aktywność na zajęciach.
- Prezentacja scenki z użyciem gestu, mimiki i tembru głosu.
1. Wanda Szczuka Gest sceniczny, Warszawa 1970
2. Lech Tkaczyk Postawa, mimika, gest, ASTRUM, Wrocław 2010
3. Leon Górecki Teoria i metodyka ćwiczeń ruchowych aktora CAK, Warszawa2000
1.Hanna Dziechcińska Ciało, strój, gest w czasach renesansu i baroku, Semper, Warszawa 1996
Modified by dr hab. Marzanna Rudnicka - Pogłud, prof. UZ (last modification: 14-04-2022 14:44)