SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy jazzowego akompaniamentu fortepianowego - course description

General information
Course name Podstawy jazzowego akompaniamentu fortepianowego
Course ID 03.2-WA-EASMD-PodJAF-S21
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz i muzyka estradowa
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ
  • mgr Wojciech Pruszyński
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie podstawowego warsztatu niezbędnego do realizacji akompaniamentu fortepianowego.

Prerequisites

Opanowanie podstaw gry na fortepianie. Zaliczenie przedmiotu w pierwszym semestrze.

Scope

1. Rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania wiedzy dotyczącej harmonii.

2. Wykształcenie umiejętności realizacji akompaniamentu w rożnych stylistykach.

3. Rozwijanie umiejętności szybkiego odczytu, realizacji i transpozycji progresji akordowych.

4. Zapoznanie z podstawowymi rodzajami faktur fortepianowych.

5. Zapoznanie z najczęściej występującymi problemami wykonawczymi na linii solista-akompaniator.

6. Wykształcenie umiejętności tworzenia dodatkowych elementów w formie utworu takich jak wstęp, zakończenie.

7. Sposobów kształtowania akompaniamentu fortepianowego,

8. Zastosowanie technik akompaniamentu odpowiednich dla poszczególnych stylów muzycznych,

9. Wykonawstwo w duecie.

Teaching methods

Pokaz, dyskusja, praca własna studenta, praca w duecie, instruktaż pedagoga.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną na podstawie praktycznej realizacji technik akompaniamentu omawianych na zajęciach, pracy na zajęciach, obecności.

Recommended reading

Levine Mark, The Jazz Piano Book, Sher Music Co. 1989.

Levine Mark, The Jazz Theory Book, Cop. 1995, Sher Music Co.

Further reading

Haerle Dan, Jazz Piano Voicings Skills, Jamey Aebersold, 2010.

Dobbins Bill, A Creative Approach To Jazz Piano Harmony, Advance Music Gmbh, 2014.

Barrow Will, Learn & Master Piano, Legacy Learning, 2006.

Notes


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 12-04-2022 11:14)