SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy kompozycji i aranżacji jazzowej - course description

General information
Course name Podstawy kompozycji i aranżacji jazzowej
Course ID 03.2-WA-EASMD-PKiAJazz-S21
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz i muzyka estradowa
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Bartosz Pernal
  • dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

[1] Tworzenie kompozycji i prac aranżerskich (wokalnych i wokalno-instrumentalnych na składy kameralne) w kontekście budowania repertuaru na recital dyplomowy. [2] Rozwijanie umiejętności zapisywania muzyki w formie partytur i tzw. lead sheet.

Prerequisites

Zaliczony III semestr na kierunku Jazz i muzyka estradowa oraz wybór przedmiotu.

Scope

Tworzenie prac kompozytorskich i aranżacyjnych zgodnie z predyspozycjami i zainteresowaniami studenta. 

Teaching methods

Prezentacja dorobku kompozytorów XX i XXI wieku, dyskusja, praca własna studenta, instruktaż pedagoga. Użycie oprogramowania, np. Sibelius, MuseScore, Logic Pro X.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie ze stopniem obejmuje:

  • Obecność na zajęciach i aktywną pracę pod kierunkiem prowadzącego;
  • Pracę własną – przygotowanie minimum trzech prac kompozytorskich lub aranżerskich.

Każda z prac twórczych nie może być oceniona na mniej niż 3,0 aby otrzymać zaliczenie przedmiotu.

Recommended reading

  • Dariusz Terefenko, Teoria jazzu. Od podstaw do poziomu zaawansowanego, PWM 2020
  • Mark Levine, Jazz Piano Book, Sher Music 1989
  • Mark Levine, The Jazz Theory, Sher Music 1995
  • Garcia Rusell, The Professional Arranger Composer, Criterion Music Co.
  • Nestico Sammy, The Professional Arranger, Fenwood Music Co.,1993
  • Wright Rayburn, Inside The Score, Kendor Music, 1982
  • Sebesky Don, The Contempotary Arranger, Alfred Publishing Co.
  • Mancini Henry, Sounds And Scores, Northridge Music Inc.
  • Dobbins Bill,Jazz Arranging And Composing, A Linear Approach, Advance Music, 1986
  • Sturm Fred, Changes Over Time: The Evolution Of Jazz Arranging, Advance Music, Mainz 1995
  • Olszewski Wojciech Kazimierz, Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej, PWM 2020

Further reading

  • Guzowski Kazimierz, Podstawowe zagadnienia instrumentacji, Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, Gdańsk 2005
  • Pawłowski Józef, Podstawy Instrumentacji cz.I i II, PWM 1966
  • Ciechan Zbigniew, Aranżacja, Centralny Ośrodek Metodyki Upowrzechniania Kultury, Warszawa 1972;
  • Stone Kurt, Music Notation In The Twentieth Century: A Practical Guidebook, W. W. Norton & Company, New York 1980
  • Schaeffer Bogusław, Wstęp do Kompozycji, PWM, Kraków 1976
  • Ponadto: wybrane partytury i nagrania kompozytorów XX i XXI wieku.

Notes


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 15-04-2022 17:43)