SylabUZ
Course name | Big Band wokalistyka/Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego |
Course ID | 03.2-WA-JiMED-BigBWok/PraZakAkomInstr-S22 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Jazz i muzyka estradowa |
Education profile | practical |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Big band wokalistyka:
[1] Przygotowanie do pracy w roli solisty – wokalisty z dużym zespołem orkiestrowym. [2] Nabywanie doświadczeń w zakresie wykonania i interpretacji utworów przeznaczonych na duże składy wykonawcze. [3] Poszerzanie repertuaru o zróżnicowanej stylistyce. [4] Przygotowanie do pracy nagraniowej (ukierunkowanej na współpracę z mediami i realizację wykonań w różnych warunkach akustycznych).
Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego:
Przedmiot ma na celu rozwijanie umiejętności pracy w kameralnym zespole wokalno-instrumentalnym.
Przyjęcie na I rok studiów na kierunek Jazz i muzyka estradowa i wybór bloku fakultatywnego Wokalistyka jazzowa.
Big band wokalistyka:
[1] Realizacja partytur big bandowych ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania umiejętności w zakresie interpretacji wykonawczej, szczególnie w kontekście zagadnień stylistycznych i zagadnień formalnych, a także pracy artystycznej z zespołem instrumentalnym w charakterze solisty-wokalisty. [2] Specyfika współpracy solisty – wokalisty z dużym zespołem orkiestrowym. [3] Praca nad repertuarem o zróżnicowanej stylistyce. [4] Przygotowanie do pracy w ramach sesji nagraniowej.
Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego:
[1] Różnorodność interpretacyjna utworów jazzowych i rozrywkowych jako czynnik determinujący charakter akompaniamentu sekcji rytmicznej. [2] Kształtowanie brzmienia zespołu jazzowego w aspekcie różnic stylistycznych realizowanego repertuaru. [3] Rozwijanie umiejętności przygotowywania materiałów nutowych dla zespołu jazzowego.
Ćwiczenia w grupie.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
[1] obecność na zajęciach (min. 70%). [2] Realizacja koncertu (koncertów) semestralnych i rocznych.
Repertuar obejmuje kompozycje i aranżacje między innymi autorów:
Duke Ellington, Sammy Nestico, Billy Strayhorn, Kenny Wheeler, Jerzy Szymaniuk, Bob Mintzer, Peter Herbolzheimer, Bob Brookmeyer, Lennie Niehaus, John La Barbera, Mike Pendowski, Frank Foster, Sam Jones, Horace Silver, Lester Young, Krzysztof Komeda, Bob Mintzer, Bartosz Pernal oraz prace w zakresie kompozycji i aranżacji przygotowane przez studentów.
The New Real Book, vol. 1-3, Sher Music Co., Petaluma 1988.
Nestico Sammy, The Complete Arranger, Fenwood Co.,1993.
Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book I, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1954.
Studenci realizujący zajęcia z bloku fakultatywnego "Wokalistyka jazzowa" mogą uczęszczać na zajęcia "Big Band wokalistyka" zamiennie z "Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego" celem nabywania szerokiego spektrum umiejętności i doświadczeń w pracy z różnymi składami wokalno-instrumentalnymi.
Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 20-04-2022 11:52)