SylabUZ

Generate PDF for this page

Big Band instrumentalistyka - course description

General information
Course name Big Band instrumentalistyka
Course ID 03.2-WA-JiMED-BigBInstr-S22
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz i muzyka estradowa
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 5
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Bartosz Pernal
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

[1] Doskonalenie warsztatu instrumentalnego w kontekście elementów muzyki jazzowej. [2] Rozwijanie umiejętności pracy w dużym zespole instrumentalnym. [3] Rozwijanie umiejętności interpretacyjnych w odniesieniu do repertuaru o zróżnicowanej stylistyce i tradycjach wykonawczych. [4] Doskonalenie umiejętności czytania a vista. [5] Rozwijanie umiejętności realizowania solowych partii improwizowanych w roli solisty dużego zespołu. [6] Przygotowanie do pracy nagraniowej (ukierunkowanej na współpracę z mediami i realizację wykonań w różnych warunkach akustycznych).

Prerequisites

Zaliczony trzeci semestr na kierunku Jazz i muzyka estradowa.

Scope

Realizacja partytur big bandowych ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju umiejętności praktycznych w kontekście gry zespołowej. Program obejmuje problematykę wykonawczą i interpretacyjną w zakresie:

[1] Rozwijania możliwości artykulacyjnych, brzmieniowych i biegłości technicznej. 

[2] Rozwijania umiejętności operowania różnorodną dynamiką w partiach tutti, background, soli. 

[3] Doskonalenia umiejętności improwizacji.

[4] Rozwijania świadomości kształtowania brzmienia z wykorzystaniem tłumików dla instr. dętych blaszanych (cup mute, harmon mute, plunger mute i in.).

[5] Doskonalenia warsztatu instrumentalnego w kontekście używania środków sonorystycznych i wyrazowych takich jak shake, ghost notes, glissanda, growl, sub tones i in.

Repertuar obejmuje kompozycje i aranżacje między innymi autorów: Duke Ellington, Bill Byers, Sammy Nestico, Billy Strayhorn, Jerzy Szymaniuk, Christof Griese, Bob Mintzer, Peter Herbolzheimer, Bob Brookmeyer, Lennie Niehaus, John La Barbera, Mike Pendowski, Frank Foster, Sam Jones, Horace Silver, Lester Young, Krzysztof Komeda, Bob Mintzer, Bartosz Pernal oraz prace w zakresie kompozycji i aranżacji przygotowane przez studentów.

Teaching methods

Realizacja prób z udziałem poszczególnych sekcji oraz całej orkiestry, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

[1] obecność na zajęciach (min. 70%). [2] Realizacja koncertu (koncertów) semestralnych i rocznych.

Recommended reading

Autorskie partytury studentów (kompozycje i aranżacje), a także:

  1. Wiskirchen George, Developmental Techniques For The Jazz Ensemble Musicians, Berklee Press Publication, Berklee 1961.

  2. Kuzmich John Jr., Bash Lee, Instrumental Jazz Instruction, Parker Publishing Company, inc. West Nyack, New York 1984.

Further reading

Notes


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 14-04-2022 11:04)