SylabUZ

Generate PDF for this page

Big Band kompozycja i aranżacja - course description

General information
Course name Big Band kompozycja i aranżacja
Course ID 03.2-WA-JiMED-BigBKompAranż-S22
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz i muzyka estradowa
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 5
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Bartosz Pernal
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

[1] Przygotowanie do pracy w dużym zespole orkiestrowym w roli bandleadera w kontekście pogłębiania wiedzy na temat możliwości interpretacyjnych i wykonawczych. [2] Przygotowanie do prezentacji publicznej napisanego materiału (przygotowanie do koncertów, nagrań lub streamingu). [3] Możliwość praktycznej realizacji efektów pracy twórczej w zakresie kompozycji i aranżacji. [4] Poznanie repertuaru o zróżnicowanej stylistyce. [5] Doskonalenie umiejętności czytania partytur orkiestrowych. [5] Przygotowanie do pracy nagraniowej (ukierunkowanej na współpracę z mediami i realizację wykonań w różnych warunkach akustycznych).

Prerequisites

Zaliczenie drugiego semestru studiów na kierunku Jazz i muzyka estradowa.

Scope

Realizacja partytur big bandowych ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności:

[1] Kształtowania brzmienia poszczególnych sekcji big bandu. 

[2] Kształtowania brzmienia orkiestry w odniesieniu do różnorodnych faktur i cech stylistycznych.

 

Repertuar obejmuje kompozycje i aranżacje między innymi autorów:

Duke Ellington, Bill Byers, Sammy Nestico, Billy Strayhorn, Jerzy Szymaniuk, Christof Griese, Bob Mintzer, Peter Herbolzheimer, Bob Brookmeyer, Lennie Niehaus, John La Barbera, Mike Pendowski, Frank Foster, Sam Jones, Horace Silver, Lester Young, Krzysztof Komeda, Bob Mintzer, Bartosz Pernal oraz prace w zakresie kompozycji i aranżacji przygotowane przez studentów.

Teaching methods

Realizacja prób z udziałem poszczególnych sekcji oraz całej orkiestry, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem otrzymania zaliczenia z oceną jest

  •  obecność na zajęciach (min. 70%)
  • realizacja koncertu (koncertów) semestralnych i rocznych.

Recommended reading

Autorskie partytury studentów (kompozycje i aranżacje), a także:

  1. Wiskirchen George, Developmental Techniques For The Jazz Ensemble Musicians, Berklee Press Publication, Berklee 1961.

  2. Kuzmich John Jr., Bash Lee, Instrumental Jazz Instruction, Parker Publishing Company, inc. West Nyack, New York 1984.

Further reading

Notes


Modified by dr Bartosz Pernal (last modification: 15-04-2022 14:00)