SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Big Band kompozycja i aranżacja |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMED-BigBKompAranż-S22 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1] Przygotowanie do pracy w dużym zespole orkiestrowym w roli bandleadera w kontekście pogłębiania wiedzy na temat możliwości interpretacyjnych i wykonawczych. [2] Przygotowanie do prezentacji publicznej napisanego materiału (przygotowanie do koncertów, nagrań lub streamingu). [3] Możliwość praktycznej realizacji efektów pracy twórczej w zakresie kompozycji i aranżacji. [4] Poznanie repertuaru o zróżnicowanej stylistyce. [5] Doskonalenie umiejętności czytania partytur orkiestrowych. [5] Przygotowanie do pracy nagraniowej (ukierunkowanej na współpracę z mediami i realizację wykonań w różnych warunkach akustycznych).
Zaliczenie drugiego semestru studiów na kierunku Jazz i muzyka estradowa.
Realizacja partytur big bandowych ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności:
[1] Kształtowania brzmienia poszczególnych sekcji big bandu.
[2] Kształtowania brzmienia orkiestry w odniesieniu do różnorodnych faktur i cech stylistycznych.
Repertuar obejmuje kompozycje i aranżacje między innymi autorów:
Duke Ellington, Bill Byers, Sammy Nestico, Billy Strayhorn, Jerzy Szymaniuk, Christof Griese, Bob Mintzer, Peter Herbolzheimer, Bob Brookmeyer, Lennie Niehaus, John La Barbera, Mike Pendowski, Frank Foster, Sam Jones, Horace Silver, Lester Young, Krzysztof Komeda, Bob Mintzer, Bartosz Pernal oraz prace w zakresie kompozycji i aranżacji przygotowane przez studentów.
Realizacja prób z udziałem poszczególnych sekcji oraz całej orkiestry, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem otrzymania zaliczenia z oceną jest
Autorskie partytury studentów (kompozycje i aranżacje), a także:
Wiskirchen George, Developmental Techniques For The Jazz Ensemble Musicians, Berklee Press Publication, Berklee 1961.
Zmodyfikowane przez dr Bartosz Pernal (ostatnia modyfikacja: 15-04-2022 14:00)