SylabUZ

Generate PDF for this page

Praktyka w zakresie organizacji imprez - course description

General information
Course name Praktyka w zakresie organizacji imprez
Course ID 03.2-WA-JiMED-PraZakOrgImp-S22
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz i muzyka estradowa
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk
  • mgr Agata Miedzińska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit

Aim of the course

  • poznanie podstaw prawnych dotyczących działalności instytucji kultury,

  • poznanie zasad organizacji wydarzeń kulturalnych (impreza masowa, impreza rekreacyjna): zarządzanie procesem organizacji imprezy, planowanie pracy, podział zadań i kompetencji, budżetowanie, polityka informacyjna,

  • kształtowanie umiejętności komunikacji, 

  • doskonalenie umiejętności organizacji pracy własnej i zespołowej oraz zarządzania grupą,

  • praktyczne przygotowanie do organizacji i realizacji przedsięwzięć z dziedziny kultury, zwłaszcza kultury muzycznej, w kontekście kolejnych etapów (projekt - realizacja – dokumentacja).

Prerequisites

Zaliczenie przedmiotu w 2 semestrze.

Scope

SEMESTR I

Zasady funkcjonowania instytucji kultury z podstawami prawnymi.

Proces komunikacji, jego elementy, rodzaje i uwarunkowania.

Public relations.

Hospitacja imprez przygotowanych przez instytucję kultury (obserwacja, dyskusja). 

 

SEMESTR II

Polityka informacyjna.

Konferencja prasowa.

Wywiad.

Media. 

Udział (w charakterze wolontariatu) w procesie organizacji imprez, projektów artystycznych, koncertów, konkursów.

 

SEMESTR III

Podstawy projektowania i organizacji przedsięwzięć muzycznych (koncert, festiwal, cykl koncertowy, quiz muzyczny).

Opracowanie projektu imprezy.

 

SEMESTR IV

Przygotowanie do realizacji przedsięwzięcia (projektu) z wykorzystaniem elementów i działań z zakresu komunikacji społecznej.

Promocja projektu.

Realizacja projektu.

Dokumentacja.

 

Teaching methods

Wykład, prezentacja, obserwacja, dyskusja, metoda projektu, ćwiczenia, próba, koncert.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

SEMESTR I

  1. Orientacja w zakresie tematyki podejmowanej w danym semestrze.

  2. Obecność na zajęciach.

 

SEMESTR II

  1. Orientacja w zakresie tematyki podejmowanej w danym semestrze.

  2. Realizacja powierzonego zadania w ramach udziału w procesie organizacji imprez.

  3. Obecność na zajęciach.

 

SEMESTR III

  1. Opracowanie projektu imprezy muzycznej.

  2. Orientacja w zakresie tematyki podejmowanej w danym semestrze.  

  3. Obecność na zajęciach.

 

SEMESTR IV

  1. Aktywny udział w przygotowaniach do realizacji projektu.

  2. Opracowanie materiałów promocyjnych imprezy.

  3. Udział w realizacji projektu.

  4. Opracowanie dokumentacji.

  5. Orientacja w zakresie tematyki podejmowanej w danym semestrze.

Recommended reading

  1. P. Bendixen, Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Kraków 2001.

  2. K. Wójcik – Public relations od A do Z, Warszawa 1997.

  3. M. Datko, Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja, Poznań 2003 S. Michalczyk, Media lokalne w systemie komunikowania, Katowice 2000.

  4. J. Sobczak, Prawo prasowe. Podręcznik akademicki, Warszawa 2000.

  5. S. Parszowski A. Kruczyński, Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki, Warszawa 2015.

Further reading

  1. Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Kraków 2000.

  2. Z. Knecht, Marketing i zarządzanie placówką kultury.

  3. A. Mazurek-Łopacińska, Kultura w gospodarce rynkowej.

  4. B. Gronbeck, K. German, D. Ehninger, A. Monroe, Zasady komunikacji werbalnej, Poznań 2001.

  5. M. Mc Kay, M. Davis, P. Fanning, Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk, 2002.

  6. Michał Iwaszkiewicz (red.), Menadżer kultury, Warszawa- Poznań 1995.

  7. Peter F. Drucker, Menadżer skuteczny, akademia ekonomiczna w Krakowie 1994. 

  8. Ken Blanchard, Jednominutowy menadżer (seria), MT BIZNES, Warszawa 2010.

Notes

Studenci biorą udział w obserwacji przedsięwzięć artystycznych organizowanych przez instytucje prowadzące działalność kulturalną, a także aktywnie uczestniczą w realizacji projektu w zakresie organizacji imprez.


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 05-04-2022 14:46)