SylabUZ

Generate PDF for this page

Mechanika gier - course description

General information
Course name Mechanika gier
Course ID 08.9-WH-LPKSGP-MG-S20
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Bartłomiej Mycyk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest przedstawienie zasadniczych problemów związanych z mechaniką gier. Studenci poznają znaczenie tej warstwy gier, jej rodzaje, a wykonywane przez nich ćwiczenia służą ukazaniu trudności projektowych związanych z mechaniką.

Prerequisites

Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem w tym języku. Ogólna wiedza dotycząca gier. Znajomość podstaw groznawstwa w zakresie głównych problemów oraz ważniejszych koncepcji. Znajomość metod analizy struktur gier.

 

Scope

  1. Pojęcie mechaniki gry.
  2. Mechanika podstawowa.
  3. Rodzaje mechanik.
  4. Wpływ mechaniki na rozgrywkę.
  5. Mechanika w poszczególnych gatunkach gier.
  6. Wyważanie gry.
  7. Mechaniki znaczące.
  8. Gry o mechanice zredukowanej do minimum.

Teaching methods

Praca w grupach, analiza przypadków, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Uczestnictwo w dyskusji, realizacja zadań domowych, wykonanie pracy zaliczeniowej - przygotowanie projektu. Limit nieobecności możliwych do odrobienia podczas konsultacji wynosi: 3.

Recommended reading

Adams E., Projektowanie gier. Podstawy, Gliwice 2011.

Adams E., Dormans J., Game Mechanics. Advanced Game Design, Berkeley 2012.

Gibson J., Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry, Gliwice 2018.

Further reading

Rouse R., Game Design. Theory & Practice. Second edition, Wordware Publishing, Plano 2005.

Salen K., Zimmerman E., Rules of Play. Game Design Fundamentals, The MIT Press Cambridge, Massachusetts London 2004.

Notes

brak


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 11-05-2022 17:52)