SylabUZ

Generate PDF for this page

Pdw: Prototypowanie gier - course description

General information
Course name Pdw: Prototypowanie gier
Course ID 11.9--FiPlP-Pdw: PG-S21
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Kamil Kleszczyński
  • dr Krystian Saja
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Kurs poświęcony jest problematyce szybkiego tworzenia prototypu, umożliwiającego przetestowanie pomysłu na grę. W tym kontekście zostaną omówione aspekty gry związane z mechaniką, sterowaniem, poziomami, warstwą wizualną i dźwiękową. Studenci tworzą własne prototypy gier, poznając podstawy działania takich narzędzi jak Unity, GameMaker, Construct, Blender. Kurs pozwala osobom niebędącym programistami wykonać pierwsze kroki w tworzeniu gier cyfrowych.

Prerequisites

Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem oraz obsługę programów w tym języku. Znajomość metod analizy struktur gier. Znajomość zagadnień związanych z mechaniką gier.

 

Scope

1. Tworzenie koncepcji gry.
2. Specyfika wybranych gatunków gier w kontekście projektowym.
3. Definiowanie odbiorcy.
4. Etapy procesu tworzenia prototypu.
5. Elementy prototypu.
6. Metodologie prototypowania.
7. Narzędzia do tworzenia prototypów.
8. Tworzenie dokumentacji.
9. Prototypowanie na papierze.
10. Prototypowanie interfejsu.
11. Prototypowanie fabuły.
12. Testowanie gry.

Teaching methods

Projekt praktyczny.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Uczestnictwo w dyskusji, realizacja zadań domowych, wykonanie pracy zaliczeniowej - przygotowanie projektu. Limit nieobecności możliwych do odrobienia podczas konsultacji wynosi: 3.

 

Recommended reading

Adams E. (2011) Projektowanie gier. Podstawy. Wydanie II, Helion.

Gibson J. (2018) Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II, Helion.

Manker J., Arvola M.  (2011) Prototyping in Game Design: Externalization and Internalization of Game Ideas. In: Proceedings of HCI 2011 The 25th BCS Conference on Human Computer Interaction (HCI).

Reyno, E.M., & Carsí, J.A. (2008). Model Driven Game Development: 2D Platform Game Prototyping. GAMEON.

 

Further reading

Krings S., Körner P. (2021) Prototyping Games Using Formal Methods In: Cerone A., Roggenbach M. (eds) Formal Methods – Fun for Everybody FMFun 2019. Communications in Computer and Information Science, vol 1301. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-71374-4_6

Engström, H., Brusk, J. & Erlandsson, P. (2018) Prototyping Tools for Game Writers. Comput Game J 7, 153–172 (2018). https://doi.org/10.1007/s40869-018-0062-y.

 

Notes

Jest to przedmiot opcjonalny, wybierany z oferty przedmiotów do wyboru Instytutu Filologii Polskiej; przedmiot zostanie uruchomiony w zależności od potrzeb i zainteresowania w danym semestrze studiów (na podstawie deklaracji studentów/elektronicznego wyboru przedmiotów).


Modified by dr Kamil Kleszczyński (last modification: 11-05-2022 23:56)