SylabUZ

Generate PDF for this page

Foreign Language: English - course description

General information
Course name Foreign Language: English
Course ID 09.1-WH-WHP-JON/JA4-Ć-S14_genO4RK7
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language english
Author of syllabus
  • mgr Rienk Vierstra
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Exam

Aim of the course

Cykl praktycznych ćwiczeń z języka angielskiego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Poznawanie specyfiki kulturowej krajów angielskiego obszaru językowego. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B1+ według skali ESOKJ.

Scope

  1. Aktualne i historyczne wydarzenia w Polsce i w krajach angielskojęzycznych.
  2. Elementy wiedzy o krajach angielskiego obszaru językowego (np. historia, polityka, wiadomości, styl życia i sprawy bieżące, etc.).
  3. Człowiek a sztuka, książki i literatura, edukacja, film.
  4. Opis doświadczeń, uczuć i emocji, zamierzeń i planów.
  5. Formułowanie i rozwijanie argumentów, zachęcanie, wyrażanie abstrakcyjnych idei, wyrażanie zgody i sprzeciwu, wyrażanie opinii, reakcji, na przykład obojętność, etc. Interakcje nieformalnie, reakcje, wyrażanie zainteresowania, sympatii, zaskoczenia etc. Opinia, uzasadnienie, spekulacje, aprobata, dezaprobata, formułowanie pojęć abstrakcyjnych.

 

Teaching methods

Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego. Egzamin końcowy w formie testu sprawdzającego stopień zaawansowania językowego w zakresie poszczególnych sprawności językowych. Próg zaliczenia egzaminu: 60% - co odpowiada ocenie dostatecznej, 71%-79% - dostateczny plus, 80% -86% - dobry, 87%-92% - dobry plus, od 93% - bardzo dobry.

 

Recommended reading

  1. Destination B2 - Grammar and Vocabulary,  M.Mann, S.Tylor-Knowles, Macmillan, 2008
  2. Alexander, L.G. Developing skills. Longman/PWN, Warszawa, 1997.
  3. Cambridge Preliminary English Tests, Handbook, Sample Papers for updated examination in March, 2004, University of Cambridge ESOL examinations. CUP, 2005.
  4. Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.
  5. Handling Language, T. Buitendijk, Willink, 1997
  6. Soars, L and J. Headway Intermediate Fourth Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009

Further reading

  1. Murphy, R. English Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2004.
  2. Murphy, R. Essential Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2006.

Notes

Brak


Modified by mgr Rienk Vierstra (last modification: 06-05-2022 20:21)