SylabUZ
Course name | Work psychology |
Course ID | 14.4-WP-PSChM-PPr |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Psychology |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 7 |
ECTS credits to win | 5 |
Available in specialities | Psychologia pracy, organizacji i zarządzania |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Exam |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów w problematykę złożonych i zróżnicowanych pojęć z zakresu psychologii pracy. Zapoznanie z pojęciami i koncepcjami wyjaśniającymi zachowania człowieka w sytuacji pracy, mechanizmami powstawania i funkcjonowania zespołów pracowniczych. Zwrócenie szczególnej uwagi na rolę psychologii pracy w tworzeniu bezpiecznego i higienicznego miejsca pracy zarówno w sensie psychologicznego, fizycznego i społecznego bezpieczeństwa.
wiedza z przedmiotu Wprowadzenie do psychologii pracy, organizacji i zarządzania
Problematyka wykładów:
Problematyka ćwiczeń
Wykład konwencjonalny, prezentacje multimedialne, metoda przypadków, inscenizacja, gry dydaktyczne, praca w grupach, zestawy testów psychologicznych
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład: Egzamin pisemny na podstawie prac na temat psychologicznej analizy wybranego stanowiska pracy z punktu widzenia wymagań pracy, kompetencji kluczowych i dostosowanych do nich narzędzi psychologicznych do pomiary cech warunkujących efektywność pracy na danym wybranym stanowisku.
Ćwiczenia: Zaliczenie z oceną – ocena końcowa na podstawie punktów cząstkowych uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,1p. do 0,2p.), jak również, na podstawie aktywnego uczestnictwa studenta w pracy zespołowej (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,1p.) Podstawę oceny stanowi ocena punktowa wynikająca ze sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta (pytania zostają sformułowane w oparciu o zagadnienia omawiane na Ćwiczeniach) - ustalona zostaje wartość punktów, którą student musi zdobyć w celu otrzymania oceny pozytywnej z testu – student powinien zdobyć minimum 56% punktów (progi ocen punktowych z testu (56-60% 3,0; 61-65% 3,25; 66-70% 3,5; 71-75% 3,75; 76-80% 4,0; 81-85% 4,25; 86-90% 4,5; 91-95% 4,75; 96-100% 5,0;). Studentowi po pozytywnym zaliczeniu testu do oceny końcowej doliczane są punkty z aktywności. Suma punktów z testu oraz aktywności stanowi ocenę końcową z przedmiotu (bardzo dobry 5,0 – 4,65; dobry plus 4,64 – 4,25; dobry 4,24 – 3,75, dostateczny plus 3,74 – 3,35; dostateczny 3,34 – 3,0).
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Na ocenę końcową z przedmiotu składa się średnia ocen z ćwiczeń i egzaminu. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena z ćwiczeń i wykładów.
Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 05-04-2023 21:26)