SylabUZ
Course name | Resolving conflicts in an educational and school environment |
Course ID | 14.4-WP-PSChM-RKwŚWiS |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Psychology |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 10 |
ECTS credits to win | 3 |
Available in specialities | Psychologia edukacyjna i wychowawcza |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu:
- zdobycie wiedzy z zakresu uwarunkowań konfliktów interpersonalnych.
- zdobycie wiedzy z zakresu specyfiki konfliktów interpersonalnych wśród dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym, rówieśniczym, w tym szkolnym,
- zdobycie wiedzy z zakresu o sposobów rozwiązywania konfliktów,
- zdobycie umiejętności wykorzystania wiedzy teoretycznej dla celów praktycznych.
Student posiada podstawową wiedzę z psychologii poznawczej, rozwojowej, społecznej.
Problematyka ćwiczeń:
Przyczyny i uwarunkowania agresji w środowisku szkolnym i rówieśniczym wśród dzieci.
Przyczyny i specyfika konfliktów wśród młodzieży.
Przyczyny konfliktów w środowisku rodzinnym.
Konflikty nauczyciel - uczeń.
Zjawisko "kozła ofiarnego" w klasie.
Mediacje rówieśnicze - ich charakterystyka i rola.
Konflikty w szkole powstające w wyniku dyskryminacji.
Autoagresja wśród dzieci i młodzieży.
Profilaktyka i wsparcie dzieci i młodzieży w sytuacji cyberprzemocy.
Prezentacja, praca w zespołach, dyskusja grupowa, praca z książką.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Pozytywna ocena z kolokwium zaliczeniowego i/lub projektu. Próg zaliczenia: uzyskanie co najmniej 60% możliwych punktów.
Ocena z ćwiczeń jest oceną końcową z przedmiotu.
Modified by dr inż. Anna Góralewska-Słońska (last modification: 22-03-2024 19:10)