SylabUZ
Course name | Organisational behaviours |
Course ID | 14.4-WP-PSChP-ZO |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Psychology |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 10 |
ECTS credits to win | 3 |
Available in specialities | Psychologia pracy, organizacji i zarządzania |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Wprowadzenie studentów w problematykę zachowań organizacyjnych jako interdyscyplinarnej dziedziny wiedzy o zachowaniu człowieka w środowisku zawodowym. Intencją jest wskazanie możliwości wykorzystania wiedzy z zakresu socjologii, psychologii w praktyce funkcjonowania w środowisku pracy. Wiedza ta znajduje przełożenie w sprawniejszym komunikowaniu się, rozumieniu postaw jednostek i zachowania grup, umiejętności zarzadzania sytuacjami konfliktowymi, motywowaniu pracowników a w konsekwencji efektywniejszym kierowaniu ludźmi w organizacji. Celem jest także nakłonienie studentów do wykorzystania mechanizmów wpływu społecznego do osiągania zamierzonych celów, przejawiania postaw asertywnych, jak również do wykorzystania wiedzy z zakresu postrzegania i autoprezentacji do skutecznego tworzenia wizerunku własnej osoby jako kompetentnego pracownika.
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii pracy, organizacji i zarządzania.
Wprowadzenie do zachowań organizacyjnych. Indywidualne, grupowe i systemowe determinanty zachowań organizacyjnych. Rozpoznawanie postaw i czynników determinujących indywidualne postawy w miejscu pracy. Percepcja i postrzeganie społeczne i ich wpływ na zachowania organizacyjne. Wywieranie wpływu na grupę oraz skuteczna autoprezentacja. Konstruowanie zespołu, definiowanie ról zespołowych. Motywowanie członków organizacji. Zarządzanie konfliktem w organizacji. Asertywność w pracy.
Wykład konwersatoryjny, praca indywidualna, praca z książką, praca z artykułem naukowym, metoda przypadków, gry dydaktyczne, praca w grupach, dyskusja, metody ekspresyjne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie na podstawie:
- ocen cząstkowych z aktywności studenta uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta weryfikowanej w toku dyskusji czy indywidualnych wypowiedzi na zadany wcześniej temat;
- ocen cząstkowych z aktywności studenta w pracy zespołowej weryfikowanej podczas analizy przypadków, dyskusji, pracy z tekstem;
- sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta - test, w którym 20% pytań stanowią pytania otwarte, 80% zamknięte, jednokrotnego wyboru – pytania zostają sformułowane w oparciu o zagadnienia omawiane na ćwiczeniach; na zaliczenie student powinien zdobyć minimum 60% punktów (progi ocen z testu: 60-64% 3,0; 65-69% 3,25; 70-74% 3,5; 75-79% 3,75; 80-84% 4,0; 85-99% 4,25; 90-94% 4,5; 95-97% 4,75; 98-100% 5,0),
Ocena końcowa stanowi wypadkową ocen uzyskanych z aktywności w trakcie ćwiczeń (40%) oraz oceny z testu (60%).
Modified by dr inż. Anna Góralewska-Słońska (last modification: 29-04-2022 18:32)