SylabUZ
Course name | Selected legal issues related to gender and family |
Course ID | 10.0-WP-PSChM-PPDPR |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Psychology |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 8 |
ECTS credits to win | 2 |
Available in specialities | Psychoseksuologia |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest pozyskanie przez studentów wiedzy z zakresu nauk prawnych dotyczącej koncepcji rodziny i płci na gruncie rozwiązań krajowych.
Brak.
Wykład konwencjonalny, informacyjny, konwersatoryjny, połączony z aktywizacją studentów.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest udział w zajęciach oraz zaliczenie ustne lub pisemne (pytania otwarte, opisowe, testowe lub mieszane).
J. Strzebińczyk, Prawo rodzinne, Warszawa 2016.
T. Smyczyński, M. Andrzejewski, Prawo rodzinne i opiekuńcze, Warszawa 2021.
K. Gromek, Kodeks rodzinny i opiekuńczy. Komentarz, Warszawa 2020.
K. Pietrzykowski (red.), Kodeks rodzinny i opiekuńczy. Komentarz, Warszawa 2021.
L. Gardocki, Prawo karne, C.H. Beck, Warszawa 2013.
M. Butrymowicz, Human Dignity in Law – A Case Study of the Polish Legal System, „The Person and the Challenges”, Volume 6 (2016), Number 2.
A. Feja-Paszkiewicz, Pojęcie rodziny i podział rodzin na tle Konstytucji RP - kilka uwag, 2020, [w:] Polski system ochrony praw człowieka w dobie kryzysu demokracji liberalnej, red. nauk. J. Jaskiernia, K. Spryszak. T. 3, Toruń 2020, Wydaw. Adam Marszałek.
A. Feja-Paszkiewicz, Opieka i ochrona państwa w stosunku do rodzin - uwagi konstytucyjnoprawne, Przegląd Prawa Publicznego 2020, nr 7-8.
Modified by dr inż. Anna Góralewska-Słońska (last modification: 29-04-2022 15:06)