SylabUZ
Course name | Elements of psychiatry |
Course ID | 12.2-WP-PSChM-EP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Psychology |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 7 |
ECTS credits to win | 4 |
Available in specialities | Psychologia kliniczna |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami psychiatrii. Przedmiot wskazuje na postęp wiedzy, jaki dokonał się w ostatnim czasie w psychiatrii w zakresie diagnostyki, terapii i profilaktyki zaburzeń psychicznych oraz przedstawia rozwój nowych kierunków w tej dziedzinie. Omówione zostaną podstawowe pojęcia i zagadnienia psychiatrii, w tym podstawy fizjologiczne zaburzeń psychiatrycznych, główne grupy zaburzeń psychiatrycznych i sposoby ich leczenia, a także wybrane problemy psychiatrii stosowanej, m. in. zasady kierowania chorego na leczenie, sprawy dobrowolności i przymusu leczenia, zagadnienia psychiatrii środowiskowej, sądowej, odpowiedzialność i prawa pacjenta, rola rodziny i środowiska w procesie leczenia.
Znajomość podstaw psychologii klinicznej
Tematyka wykładów:
Tematyka ćwiczeń:
Wykład tradycyjny, dyskusje na ćwiczeniach, praca w grupach.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem uzyskania zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z wykładów i ćwiczeń. Zaliczenie odbywa się na podstawie pisemnej pracy kontrolnej i/lub kolokwium (testu) zaliczeniowego. W przypadku kolokwium, standardowa struktura testu jest następująca:
- 60% pytań stanowią pytania zamknięte, jednokrotnego wyboru, sformułowane w oparciu o zagadnienia omawiane na ćwiczeniach;
- 40% pytań stanowią pytania otwarte, sformułowane w oparciu o zagadnienia omawiane na wykładach.
W celu uzyskania zaliczenia, student powinien zdobyć minimum 60% punktów. Progi ocen z testu: 60-64% 3,0; 65-69% 3,25; 70-74% 3,5; 75-79% 3,75; 80-84% 4,0; 85-89% 4,25; 90-94% 4,5; 95-97% 4,75; 98-100% 5,0.
Ocena uzyskana przez studenta może być podwyższona na podstawie indywidualnej i zespołowej aktywności studenta podczas zajęć, weryfikowanej w toku dyskusji; analizy przypadków, identyfikowania oraz projektowania potencjalnych rozwiązań sytuacji problemowych.
Rybakowski, J., Pużyński, S. i Wciórka, J. (red.) (2010). Psychiatria. Podstawy psychiatrii, t.1. Wrocław: Elsevier Urban & Partner.
Rybakowski, J., Pużyński, S. i Wciórka, J. (red.) (2010). Psychiatria. Psychiatria kliniczna, t.2. Wrocław: Elsevier Urban & Partner.
Martin, P. (2000). Umysł, który szkodzi. Mózg, zachowanie, odporność i choroba. Poznań: Rebis.
Modified by dr inż. Anna Góralewska-Słońska (last modification: 29-04-2022 14:25)