SylabUZ

Generate PDF for this page

Negociations in bussines - course description

General information
Course name Negociations in bussines
Course ID 14.4-WP-PSChM-NwB
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 7
ECTS credits to win 4
Available in specialities Psychologia pracy, organizacji i zarządzania
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Marzena Góralczyk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Credit with grade
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest rozwinięcie u studentów kompetencji  w zakresie negocjacji, w szczególności negocjacji w biznesie. Zapoznanie ich m.in. z typami i stylami negocjacji oraz umiejętnościami i cechami skutecznego negocjatora.

Prerequisites

Posiadanie wiedzy z zakresu podstaw pracy grupowej i komunikacji interpersonalnej.

Scope

Problematyka wykładu: Istota negocjacji; tradycyjny i harwardzki proces negocjacji. Cechy i umiejętności skutecznego negocjatora. Zasady, które należy uwzględnić w negocjacjach. Rodzaje negocjacji. Wady i zalety negocjacji zespołowych i indywidualnych. Planowanie strategii negocjacji. Style negocjowania i ich następstwa. Fazy procesu negocjacji. Komunikowanie się podczas negocjacji, trudne sytuacje negocjacyjne. Argumentacja: systematyzacja i selekcja.

Problematyka ćwiczeń: Istota negocjacji; tradycyjny i harwardzki proces negocjacji. Cechy i umiejętności skutecznego negocjatora. Zasady, które należy uwzględnić w negocjacjach. Rodzaje negocjacji. Wady i zalety negocjacji zespołowych i indywidualnych. Planowanie strategii negocjacji. Style negocjowania i ich następstwa. Fazy procesu negocjacji. Komunikowanie się podczas negocjacji, trudne sytuacje negocjacyjne. Argumentacja: systematyzacja i selekcja.

Teaching methods

Wykład – konwencjonalny, prezentacja multimedialna, dyskusja

Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, warsztaty, studium przypadku, inscenizacja

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę końcową z przedmiotu składa się: ocena uzyskana z ćwiczeń - wykonanie prac w grupach, w tym przygotowanie projektu bądź scenariusza negocjacyjnego oraz sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta – test pisemny. Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ze wszystkich zajęć wchodzących w skład przedmiotu.

Wykład: Test na ocenę zawierający pytania zamknięte jednokrotnego wyboru z treści omawianych na wykładach. (Warunkiem przystąpienia do testu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.) Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną 6,0 pkt; ocenę dostateczną plus 7,0 pkt; ocenę dobrą od 8,0 pkt; ocenę dobrą plus 9.0 pkt i bardzo dobrą 10,0 pkt.

Ćwiczenia: Zaliczenie z oceną – ocena uzyskana z ćwiczeń - wykonanie prac w grupach, w tym przygotowanie projektu bądź scenariusza negocjacyjnego. Ocena końcowa na podstawie punktów cząstkowych uzyskanych na podstawie aktywnego uczestnictwa studenta w pracy zespołowej oraz w wyniku indywidualnej aktywności studenta.

Forma zaliczenia ćwiczeń: zaliczenie z oceną. Warunki zaliczenia ćwiczeń: Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 5,0 pkt do 6,0 pkt; ocenę dostateczną plus od 6,5 pkt do 7,5 pkt; ocenę dobrą od 8,0 pkt do 8,5 pkt; ocenę dobrą plus 9.0 pkt i bardzo dobrą od 9,5 pkt.

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są oceny pozytywne z ćwiczeń i wykładów.

Recommended reading

  1. Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2016.
  2. Mastenbroek W., Negocjowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  3. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 2006.
  4. Ury W., Odchodząc od nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014.
  5. Gmurzyńska, E., Morek, R. (red.), Mediacje: teoria i praktyka. Kraków, 2009

Further reading

  1. Fisher, R. i Shapiro, D., Emocje w negocjacjach. Warszawa 2009
  2. Steele P., Murphy J., Russill R., Jak odnieść sukces w negocjacjach, Oficyna a Wolters Kluwer business, 2015
  3. Schopenhauer A., Erystyka czyli sztuka prowadzenia sporów, Oficyna Wydawnicza Alma-Press, Warszawa 2005
  4. Gates, S. The Negotiation Book: Your Definitive Guide to Successful Negotiating, John Wiley and Sons Ltd 2016

Notes


Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 05-04-2023 21:25)