SylabUZ

Generate PDF for this page

Wprowadzenie do ekosystemu metaverse - course description

General information
Course name Wprowadzenie do ekosystemu metaverse
Course ID 09.3--LPKSGP-WEM-S22
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Sławomir Nikiel, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

W tym module treść zajęć odnosi się do relacji pomiędzy innowacjami technologicznymi wpisanymi w szeroko pojęty obszar metaversu a zmianami społecznymi, transformacją w kierunku społeczeństwa cyfrowego. W szczególności dotyczy to technologii ICT (Information and Communication Technologies) i ich wpływu na poszczególne jednostki, grupy oraz organizacje społeczne.

Prerequisites

Podstawy obsługi komputera.

Scope

Na początku zostanie przedstawiona i przedyskutowana koncepcja metaverse ze skazaniem na istotne innowacyjne  trendy technologiczne (XR, AI). Zostaną poddane dyskusji zarówno możliwości jak też ograniczenia a także skazane potencjalne kierunki rozwoju. W ramach zajęć zostaną omówione przykładowe rozwiązania  z uwzględnieniem aspektów socjo-technicznych-ekonomicznych (wskaźniki KPI- Key Performance Indicators, LTV Life Time Value).

Teaching methods

Praca studentów będzie się odbywać w małych grupach dyskusyjnych z wyznaczonymi zadaniami przestudiowania poszczególnych zagadnień metaversu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie obejmować będzie zarówno dyskusję w grupach jak też dostarczenie indywidualnych raportów-sprawozdań końcowych wskazujących obszary wiedzy (połączone z metaversem), które student będzie eksplorował w Projekcie (I,II).

Recommended reading

  1. Cline, E. “Ready Player One”. New York, NY: Ballantine Books 2011

2. Oliver, R. L. “Satisfaction : A Behavioral Perspective on the Consumer”. McGrow-Hill, 1997

Further reading

  1. Caulfield, B. “What Is the Metaverse?” The Official NVIDIA Blog

Notes

Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 11-05-2022 18:15)